Transports
El bus llançadora gratuït a l'aeroport inclourà el vol a Palma
Govern adjudica la realització d'un projecte per l'estudi i implementació del transport públic
El Govern ha aprovat avui a proposta del secretari d'Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, DavidForné, l'adjudicació del concurs públic per a la concessió administrativa del servei de llançadora de transport de viatgers entre Andorra i l'aeroport d'Andorra-LaSeu d'Urgell. El bus llançadora és un servei gratuït coordinat amb els horaris de sortida i arribada dels vols, el concurs ha estat adjudicada a l'empresa Autocars Andorra 2011,SLU.
L'adjudicació del servei bus llançadora que ja s'ofereix, té l'objectiu renovar el contracte i també establir la garantia que es cobreixen tots aquells vols promoguts pel Govern. Els vols que es desenvolupin a partir del 5 de gener amb la nova connexió entre l'aeroport d'Andorra -LaSeu i Palma, durant la temporada d'hivern sota la prova pilot, també gaudiran d'aquest serveillançadoragratuït.
Estudi transport públic
De la mateixa manera el Govern ha aprovat avui l'adjudicació definitiva de l'avantprojecte d'implantació i d'impuls futur d'un pla sectorial d'infraestructures que inclogui la implementació d'un sistema de transport públic urbà de viatgers segregat.
El concurs públic ha recaigut a l'UTE Suport Enginyers Consultors, SA -Euroconsult, SA – PauIglesiasRodríguez per un import de 319.385,44 euros. L'objectiu del treball és identificar el traçat i la tipologia de transport segregat més adequat a les necessitats reals de la xarxa i de la població, per finalment redactar un Pla sectorial d'infraestructures del transport públic segregat, també en el marc d'aquest contracte, que permeti fer una reserva d'espai real dels espais previstos per acollir aquest tipus d'infraestructures.
D'aquesta manera, preveu definir quin ha de ser el servei segregat entre Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany i les futures possibles connexions amb la Vall d'Orient i la Vall del Nord així com una possible obertura exterior amb la Seu d'Urgell i l'opció d'habilitar enllaços intermodals, entre altres infraestructures a considerar.
El projecte es preveu implementar-se en 4 fases: fase 1 de diagnosi, consultes i estudi d'alternatives: identificació del traçat i del sistema de transport; fase 2 de redacció de l'avantprojecte; fase 3 amb la redacció del Pla sectorial d'infraestructures del transport públic segregat, i la fase 4 de treballs de suport en el procés aprovació del Pla.