Societats
Un petit grup de pacients de l'antiga Dorsia volen reclamar junts
La reclamació judicial és la sortida per intentar recuperar els diners
Un petit grup de pacients perjudicats pel tancament sobtat de la clínica d’estètica del carrer Prat de la Creu, que va fer part de la cadena espanyola Dorsia, es va trobar ahir, convocats pel departament de Consum. L’àrea de Protecció del Consumidor els va citar per exposar-los quina és la situació d’un dossier que per la via de l’administració ja ha culminat amb un expedient sancionador, després que els responsables del negoci no hagin respost favorablement al termini que se’ls va donar per resoldre les queixes dels usuaris. Als perjudicats els queda intentar recuperar els diners perduts per la via de la reclamació judicial i ara miren d’agrupar-se per fer-ho conjuntament, avaluant les opcions que tenen. Un dels dubtes és si val la pena encetar un litigi que els pot suposar un cost econòmic i que no els garanteix recuperar els diners abonats a la clínica per tractaments que no han rebut.
Les queixes acumulades a Consum freguen la vintena, però la darrera informació facilitada pel Govern –a mitjans de desembre– apuntava que eren 14 els perjudicats abocats a una reclamació judicial per danys i perjudicis perquè no havien rebut cap resposta de la directora de la clínica. Ahir només van acudir a Consum cinc dels afectats i un va quedar-ne al marge perquè ja hauria iniciat accions en solitari. S’intentarà sumar-ne més per tenir més força.