SEGURETAT SOCIAL
La defensora de l'afiliat rep més queixes durant el 2023
En va instruir 9 pel tracte rebut, 16 pel retard en una resolució i 8 per falta d’informació
La defensora dels afiliats de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) ha rebut més queixes el 2023 respecte al 2022 i també més consultes i visites, però han disminuït les reclamacions respecte a les del 2022. Així ho indiquen les dades facilitades per la persona que s’ocupa d’aquest servei, Judith Silvestre.
Aquest darrer any hi va haver un total de 49 reclamacions, 30 menys que ara fa dos anys, ja que se’n van produir 79. Tot i això, el nombre d’expedients i consultes van augmentar. I és que pel que fa al nombre de consultes, Silvestre va indicar que va rebre 164 visites, mentre que l’any anterior les xifres van ser menors, el servei en va registrar 153. Una diferència d’11 visites. El 2023 es van obrir 144 expedients, en canvi, el 2022 van ser unes quantitats inferiors, 16 menys per ser exactes, atès que se’n van obrir 128. Un altre nombre que també ha tendit a pujar ha estat el de les demandes per sol·licitar informació. Si el 2022 se’n van fer 57, l’últim any en van ser 79.
Pel que fa a les queixes, en aquest cas també se n’han produït més. El 2022 els números en aquest apartat van ser de 27 i el 2023 van ser 33. El 2022 els afiliats van mostrar el seu enuig pel tracte rebut en 7 episodis; pel retard en una resolució en 9 casos; i, finalment, per manca d’informació, n’hi va haver 11. Per contra, el 2023, les queixes quant al tracte rebut van suposar 9 casos; per retards en una resolució van ser més contundents en comparació a les del darrer any, amb 16 episodis; per acabar, els reclams per manca d’informació van ser de 8.
Les àrees implicades en la majoria de consultes durant el 2023 van ser en els apartats de prestacions i en control mèdic. Pel que fa a la primera, n’hi va haver 53, mentre que per la segona, 41. Després d’aquestes, les segueixen les que es refereixen a Pensions i convenis, amb 33; les de Control Administratiu, 17; les de l’Àrea del 100%, 12; en Gabinet Jurídic, 6; en Secretaria General, 3 i, en darrer lloc, les d’Atenció al Públic, amb 2.