TRANSPORTS

Un any per a l'avantprojecte del transport públic segregat

El treball es divideix en quatre fases i arrenca amb un estudi d’alternatives que n’identificarà el traçat i el sistema més adients

Autobusos a la parada de l'Estació Nacional.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El 31 de desembre del 2024 és la data límit que va fixar el Govern per a la redacció de l’avantprojecte d’un nou sistema de transport públic urbà de viatgers segregat. Aquesta data també marca el límit de la primera fase, que consistirà en una diagnosi, consultes i estudi d’alternatives de la identificació del traçat i del sistema de transport. Superades les dues primeres fases, el termini s’amplia dos anys, entre l’1 de gener de 2025 i el 31 de desembre de 2026, per completar les dues següents, en què es redactarà el pla sectorial d’infraestructures del transport públic segregat i es faran treballs de suport en el procés d’aprovació del pla, prèvia aprovació del Govern. El projecte, que té un pressupost de 320.000 euros, pretén connectar totes les parròquies i la Seu d’Urgell. Tal com va informar el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, “amb aquests nous estudis el Govern fa un pas més per poder trobar el millor model de transport públic segregat que permeti donar fluïdesa a la mobilitat del país, descongestionar el sistema actual i permetre reduir el nivell d’emissions de CO2 d’efecte hivernacle, alhora que es descarbonitza el sector”. UTE Suport Enginyers Consultors, SA, Euroconsult, SA i Pau Iglesias Rodríguez han estat els adjudicataris del treball.

PROCÉS PARTICIPATIU

Demà dimarts tindrà lloc una sessió informativa oberta a tota la ciutadania d’Andorra, a les 19 h a la sala Consòrcia del Centre de Congressos d’Andorra la Vella, sobre el procés participatiu respecte al transport públic i la mobilitat sostenible “per incorporar-hi la visió de la ciutadania”.

tracking