EMPRESES
Andorra Turisme impulsa el turisme prèmium
National Geographic també participa en aquest projecte innovador
Andorra Turisme iNational Geographic van presentar ahir Andorra al Natural – l’Entorn on Germinen les Idees, un projecte innovador que desenvolupa sis propostes diferents per millorar l’impacte del turisme al Principat, concretament, els vessants del turisme prèmium, així com l’esportiu i de benestar. Segons va informar Andorra Turisme, l’objectiu ésmillorar l’impactesobre el medi ambient i les persones i “donar respostaals reptes específics que afronta el país”. Lesiniciatives per incentivar el turisme prèmium són dos i consisteixen a la creació d’un servei artificial per analitzar les preferències dels usuaris i Nebula, un projecte per donar a conèixer els monuments de patrimoni històric i els destins d’alta muntanya. El director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va destacar que les propostes són “innovadores i realistes, i, per tant, es podran desenvolupar”. Per potenciar el turisme esportiu, les propostes inclouen el llançament d’una app mòbil que proposa destinacions i itineraris esportius i incorporar eines d’intel·ligència artificial en el web d’Andorra Turisme que permet “controlar els fluxos dels visitants”, segons va concretar l’entitat. Per la seva banda, el vessant del turisme de benestar se centra a crear el primer índex mundial de destins turístics saludables, anomenat SpiderAnd, amb l’objectiu de posicionar el país com a referent mundial.