ENSENYAMENT

El curs passat hi va haver una trentena de casos d'absentisme crònic

El curs passat es van registrar un total de 202 episodis de falta d’assistència a classe

Uns joves fora de l'escola.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El nombre de notificacions d’absentisme crònic en els tres cursos escolars anteriors ha estat de 92 i en la tipologia de parcial greu, de 348. Pel que fa a la tipologia crònica, és a dir, quan les absències superen els quinze dies o trenta mitges jornades al mes, el curs passat va tenir un total de 29 casos, bastant per sota del curs 2021-2022, que en va sumar un total de 42. Amb referència a la parcial greu, és a dir, les absències no justificades a partir de cinc dies o deu mitges jornades al mes, l’any passat n’hi va haver un total de 173, molt per sobre del 2021-2022, quan el nombre d’absents va ser de 131. Desglossat per centres, l’escola andorrana d’Encamp ha tingut l’índex més alt, amb 34 absències l’any passat, mentre que l’escola andorrana de Canillo en va tenir 29 el curs 2021-2022 i l’escola andorrana de segona ensenyança d’Encamp, 28 el darrer any. Totes aquestes dades les ha publicat el ministeri d’Educació en resposta a una pregunta entrada per la presidenta suplent del grup parlamentari socialdemòcrata, Susanna Vela, formulada el 12 de desembre.

El nombre de notificacions d’absentisme en els tres cursos escolars anteriors ha estat de 440, amb un augment del 210% des del 2020. Concretament, la taxa es va situar en 65 absències el curs 2020-2021, en 173 el 2021-2022 i en 202 notificacions el curs 2022-2023. La variació percentual del 2020 al 2021 va ser del 165%, mentre que del 2021 al 2022 va ser del 17%.

Per part dels centres educatius, les accions generals de prevenció que es porten a terme són millorar el clima del centre, afavorir la comunicació i la participació dels alumnes i de les famílies, decidir accions que previnguin l’assetjament escolar, fomentar el sentit de pertinença al grup, adequar la intervenció educativa, conscienciar sobre el rol de l’escola, identificar situacions de risc social i dissenyar plans d’acollida. I per part de l’administració, vetllar per l’atenció a la diversitat, prevenir l’assetjament escolar, promoure enquestes de clima de centre i assegurar la bona coordinació institucional. I com a accions concretes, conscienciar la comunitat educativa sobre les conseqüències de l’absentisme, garantir un marc legal i alhora informar la comunitat.

tracking