Reportatge

La solució del tramvia

La plataforma Andrail celebra una xerrada divulgativa sobre les característiques a tenir en compte a l’hora d’establir aquest transport públic segregat.

La xerrada al centre cultural La Llacuna.ROGER SALADRIGUES

detail.info.publicated
Roger Saladrigues

Creat:

Actualitzat:

La plataforma AndRail defensa que el tramvia és la solució per descongestionar el trànsit. El col·lectiu ja fa un parell d’anys que reclama un transport públic segregat que s’adeqüi a la realitat territorial i demogràfica del país, un aspecte que continua promocionant aquests dies en el procés participatiu de mobilitat que va impulsar el Govern per intentar millorar la circulació. “El bus no és l’alternativa per la senzilla raó que depèn de les inclemències del trànsit i això fa que no sigui competitiu”, va manifestar Sebastià Mijares, president d’AndRail. En aquest sentit, ahir el col·lectiu va organitzar una xerrada tècnica sobre quins aspectes s’han de tenir en compte.

Un tramvia eficaç cal que tingui un seguit de característiques, tal com va exposar el conferenciant del col·loqui, Carles Garcia, tècnic de Promoció del Transport Públic (PTP), una associació catalana que estudia projectes i fa pedagogia de l’ús del transport públic. Per Garcia, és important disposar d’un traçat rectilini central perquè la velocitat comercial sigui alta, atès que les corbes i els desviaments fan que els combois hagin de reduir la velocitat. També va matisar la importància de col·locar pocs trams de via única, ja que “interromp el servei perquè si un tren va tard, un altre s’ha d’esperar a l’estació per fer el canvi i això provoca un efecte multiplicador”, va exposar el membre de la PTP. Per aquesta raó, va afirmar que el millor és disposar d’una doble via per gaudir de millor explotació. Un altre element a tenir en compte és que “es pot compartir espai amb l’autobús perquè també se’n beneficia, però no podem compartir espai amb el cotxe per les caravanes”, va declarar Garcia. El tècnic va destacar la importància de trobar un solar gran per ubicar-hi les cotxeres i els tallers, a més de remarcar que a prop hi hauria d’haver un aparcament d’intercanvi perquè els turistes poguessin estacionar els turismes i agafar el tramvia. Un altre element clau és que “hem d’aconseguir que la gent que va amb cotxe utilitzi el tramvia”, va cloure.

tracking