Mobilitat

El bus centra les propostes digitals del procés participatiu

Aquest transport públic és el que ha rebut més plantejaments a la pàgina web de ‘visc.ad’

Dos busos estacionats en una parada.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La majoria de les propostes telemàtiques que s’han proposat en el procés participatiu de mobilitat van destinades a demanar canvis en el bus o implementar-ne noves línies. L’executiu va obrir el portal web www.visc.ad perquè els ciutadans també poguessin plantejar millores o nous enfocaments en línia. Aquí la majoria de les aportacions giren al voltant de la necessitat de crear una línia que connecti les dues valls sense passar per les parròquies centrals. En aquests moments no existeix una connexió directa entre Encamp i la Massana, la qual cosa obliga a fer transbord als passatgers si volen desplaçar-se entre els dos llocs. Una altra petició força demanada és la d’impulsar una línia exprés a les parròquies altes, com per exemple la que va de Sant Julià fins a Andorra la Vella. Segons les persones que ho han recomanat, això permetria guanyar temps, ja que argumenten que si els combois anessin per fora d’Encamp es reduiria el temps del trajecte entre el Pas de la Casa fins a Andorra la Vella. També s’exposa ampliar horaris o incrementar freqüències.

Els carrils bici o millorar la seguretat a les carreteres també han estat bastant sol·licitades. Sobre el primer aspecte, es demana que s’afegeixi una segregació física a més de les línies pintades a l’asfalt per tal de protegir millor els ciclistes o que s’incrementin els carrils. Pel que fa a la seguretat viària, una de les formulacions és que en el país s’activi un carnet de conducció amb punts com l’existent a Espanya com a mesura per frenar els accidents.

En total s’han publicat 33 propostes i l’executiu les estudiarà. El 29 de febrer es farà una sessió amb les persones i entitats participants per verificar les propostes, i a partir del març s’iniciarà la fase de valoració de les aportacions i de donar-hi una resposta justificada, tal com explica el Govern a través de la web.

EL TRAMVIA TRIOMFA EN EL SUPORT REBUT

El tramvia ha estat la proposta que més suport ha rebut en el procés participatiu de mobilitat a la pàgina web www.visc.ad. En un comunicat, AndRail – Plataforma pel Ferrocarril a Andorra celebrava l’ampli suport social que ha rebut la proposta, que ha obtingut un total de 68 adhesions, la xifra més alta. En aquest sentit, la plataforma reclamava en el comunicat que les “conclusions del procés participatiu que s’extrauran properament hauran de reflectir aquest resultat”.

tracking