Salut

Expedient al centre Farràs per no usar la història clínica compartida

Salut obre un procés informatiu per saber “l’estat de la integració”

La ministra de Salut, Helena Mas.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El ministeri de Salut ha obert un expedient informatiu al centre de diagnòstic per la imatge del doctor Farràs per no usar la història clínica compartida (HCCA). Ho exposa la ministra Helena Mas en resposta a una pregunta parlamentària de la consellera del Partit Socialdemòcrata Susanna Vela, que demanava per la implantació del sistema en laboratoris clínics i centres de radiologia. Mas indica que la implantació és total als laboratoris, mentre que en el cas dels centres de diagnòstic per la imatge apunta que dels quatre existents, inclòs l’hospital, un està fora del circuit. A aquest darrer, el del doctor Farràs, se li ha obert un expedient informatiu “per conèixer i analitzar l’estat de la integració i l’ús de l’HCCA” i afegeix que afecta “als professionals mèdics que hi exerceixen” i que “a partir dels resultats de les actuacions s’adoptaran les mesures escaients, si és procedent”.

La situació anòmala del centre de radiologia ha generat malestar en el col·lectiu sanitari que sí que participa en una eina clau del model sanitari per millorar la coordinació entre prestadors i evitar duplicitats, però que també els ha incrementat la càrrega administrativa. Les proves diagnòstiques es bolquen a l’historial i són consultables pels metges, excepte les realitzades per aquest centre que les dona en suport digital als pacients perquè les portin al facultatiu que les hagi encomanat. A l’octubre el Diari va fer una consulta al respecte a la CASS i la resposta va ser s’havia tractat la qüestió amb el centre i que estaven “en procés de connectar-se a la HCCA”, cosa que no ha succeït.

Mas també explicita que des de la posada en marxa de la història compartida s’han realitzat sessions infomatives i formacions per a tots els professionals sanitaris i que el SAAS disposa d’un servei de suport amb un telèfon i adreça electrònica d’atenció.

tracking