digital congress

Un 'hub' de creadors i negocis digitals

Unes 900 persones assisteixen a la primera edició amb ponents de primera línea

Un 'hub' de creadors i negocis digitalsMARICEL BLANCH

Publicat per
Roger Saladrigues

Creat:

Actualitzat:

“Andorra és el lloc ideal perquè sabem que s’està creant un hub molt interessant en aquest sector, cada vegada sabem que hi ha més persones que s’hi dediquen i, com veieu, és un èxit rotund, amb 900 persones assistents”, va explicar Nadia Nemer, organitzadora de la primera edició del Digital Congress Andorra Edition. Durant tot el dia d’ahir, el centre de Congressos d’Andorra la Vella va acollir aquest esdeveniment on es van impartir fins a una desena de conferències sobre els negocis digitals i els creadors de continguts. La intel·ligència artificial o el desenvolupament de la marca personal van eclipsar bona part dels temes que s’hi van tractar.

L’economia del creador de continguts pot arribar als 480 milions de dòlars el 2027, segons Goldman Sachs. Amb aquesta xifra va arrencar la ponència de Geni Ramos, una consultora de negocis digitals, que hi va ser convidada. Ramos va parlar de les tendències del mercat digital d’aquest any i com aquesta indústria, que inclou youtubers i influenciadors de xarxes socials, està en creixement i s’està professionalitzant cada vegada més. “Hem de tenir en compte que la nova generació està a les xarxes i tots els negocis haurien de contemplar com anar a buscar aquesta nova generació”, va declarar la professional, que vaafegir: “No importa si ets un negoci molt gran o molt petitet, es poden aprofitar les xarxes socials perquè són gratuïtes”. Però no només s’ha d’estar present a les plataformes i prou, ja que també és molt important com es comunica a l’audiència. Atreure l’atenció és or en els negocis digitals, tal com van mencionar alguns dels conferenciants i aquí la comunicació hi juga un paper fonamental. Per això molts dels experts van posar el dit a la llaga en la importància de desenvolupar una marca personal. “Crec que és essencial”, va afirmar Marta Sanahuja, creadora de continguts de receptes de cuina i coneguda a Instagram com Delicious Martha. “És molt important tenir el teu segell personal perquè la gent et reconegui”, va afegir.

La intel·ligència artificial (IA) també va centrar els debats. Ramos va mencionar que tots els equips d’un negoci que treballen davant un ordinador “l’haurien d’aplicar per estalviar temps, ser més productius i generar més resultats en el negoci”. I va posar l’exemple d’una nova eina de Google. “És molt interessant perquè t’està responent correus, que és una tasca que fem tots”, va assegurar l’especialista, que va afegir: “Crec que a poc a poc aquestes empreses la faran més accessible i la veurem més incorporada”. Durant la seva ponència, però, va deixar clar que la IA s’ha de supervisar perquè no sempre el resultat és verídic.

Nemer va valorar molt positivament la jornada, perquè “hem exhaurit les entrades i estem molt contents que aquesta primera edició hagi estat tot un èxit”, va asseverar l’organitzadora. De fet, no tanquen les portes a tornar-hi l’any que ve, atès que l’activitat permet que espectadors i creadors de continguts puguin crear xarxa entre ells. “Aquesta trobada amb la gent que els segueix, que els inspira i que puguin connectar és meravellós i crec que fa falta i es nota perquè ha estat ple”, va especificar la responsable.

Una de les taules rodones que es van fer a l'esdeveniment

tracking