Economia

Els gestors s'uneixen per defensar el sector

Els treballadors volen crear una associació per millorar la comunicació amb l’administració

Una gestoria en un carrer d'Escaldes-Engordany.Fernando Galindo

detail.info.publicated
Roger Saladrigues

Creat:

Actualitzat:

Les gestories administratives i els gestors estan a punt de constituir una associació. Aquest sector no disposa actualment de cap òrgan que els representi al país i això els ha de permetre tenir una millor comunicació amb les administracions, perquè la professió no està regularitzada per cap llei. El nou organisme té la intenció d’anomenar-se Associació de Gestories i Gestors d’Andorra i, entre tràmits i burocràcia, a partir de l’abril ja podria estar oficialment confeccionada.

“És molt positiu, la gent ens diu que és una molt bona iniciativa, fins i tot he rebut alguna trucada d’algun exsecretari d’Estat”, va explicar Natàlia Cusnir, una de les impulsores de la futura associació. A finals d’aquesta darrera setmana una cinquantena de professionals d’aquest sector va assistir a una reunió per tractar sobre com ha de ser la nova associació, quins requisits demanaran per entrar-hi, així com els estatuts que ha de tenir. De fet, la proposta està tenint molt de ressò perquè hi ha molts gestors que aquests dies han mostrat interès, tal com va explicar la impulsora.

Els avantatges que comportarà són diversos, com per exemple “ser interlocutor únic amb el Govern o fer cursos específics, com d’explicació de lleis”, va indicar l’especialista. També permetrà “que es compleixin unes normes i unes condicions, perquè això fa que hi hagi una reglamentació i limitis abusos”, va comentar Cusnir, que va afegir: “Som un col·lectiu susceptible, tenim moltes regulacions, però no estem regularitzats perquè no hi ha cap requisit per fer-se gestor”. Segons indica Cusnir, actualment qualsevol persona pot fer-se gestor, i un cop creada l’associació també serà així fins que no s’impulsi una llei de gestors, però per entrar a “l’associació demanarem uns requisits, com tenir un comerç obert, una experiència o que estiguis a l’UIFAND” (Unitat d’Intel·ligència Financera del Principat d’Andorra), va comentar la gestora. En aquest sentit, l’associació donarà més garanties, ja que hi ha uns mínims que han de complir els treballadors d’aquest camp, com per exemple estar subjectes a l’UIFAND, un òrgan que s’encarrega de la prevenció contra el blanqueig de diners.

La iniciativa “dona transparència, unitat i tens un interlocutor. Si algú arriba nou al país, pot veure a què es dedica cada un i quins serveis ofereix, per tant, tindrà la possibilitat d’escollir el que més li convingui”, va detallar Cusnir. La mesura també implicarà agrupar-los dins d’un mateix àmbit, ja que “si vas a la Cambra de Comerç, no trobes una llista de les gestories perquè moltes tenen altres noms”, va comentar la gestora, que va afegir que per aquest motiu serà “molt beneficiosa”. Alhora, en cas que hi hagi canvis en una llei que els involucri, l’executiu tindrà més facilitats per convocar-los per tal d’explicar-los els canvis pertinents que els implicarà gestionar.

tracking