COMUNICACIÓ

El 94,4% de les empreses andorranes han fet ús de les TIC el 2022

El percentatge del personal d'aquestes empreses que n'han fet ús és del 78%

Evolució de l'ús de les TICEstadística

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les empreses d'Andorra que han utilitzat ordinadors i altres tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) durant el 2022 se situen en un 94,4%. Segons publica aquest dilluns el departament d'Estadística, el percentatge del personal d'aquestes empreses que n'han fet ús és del 78%, tot i que un 18% de les empreses han contractat a especialistes en el sector. L'anàlisi dels resultats mostra una despesa total en TIC al llarg de l'any, incloent-hi despeses en ordinadors i equips perifèrics, programari, serveis, consulta i telecomunicacions, d'uns 121 milions d'euros.

D'altra banda, es destaca que el 93,8% de les empreses han disposat d'accés a internet, entre les quals la majoria han tingut una velocitat d'entre 500 MB/s i 1 GB/s i gairebé un 21% ha tingut una connexió superior a 1 GB/s. Així mateix, més del 96% de les empreses han valorat que la seva connexió a internet ha sigut suficient per a les seves necessitats.

Estadística també assenyala que les empreses que han rebut comandes i/o reserves de béns o de serveis a través d'una pàgina web o d'aplicacions mòbils durant el 2022 han representat el 16,6%, on destaca el sector dels serveis amb un 18,8%. En aquest últim sector, per tipus de client, les llars han representat el 68,7% i geogràficament el 51,8% s'ha fet a Andorra, el 33,4% a la Unió Europea i el 14,8% a la resta del món.

Pel que fa a l'internet de les coses (IoT) les empreses que han utilitzat sistemes o dispositius interconnectats que recullen i intercanvien dades i poden ser monitoritzats o controlats remotament a través d'internet han representat gairebé un 11%. La majoria d'aquests dispositius són comptadors intel·ligents, llums intel·ligents, termòstats intel·ligents per optimitzar el consum d'energia en les instal·lacions de l'empresa i sensors, etiquetes d'identificació per radiofreqüència o de protocol internet (IP) o càmeres controlades per internet per tal de millorar el servei al client, fer un seguiment de les activitats dels clients o oferir una experiència de compra personalitzada.

Quant a les empreses que han usat tecnologies d'intel·ligència artificial representen un 8,1%, de les quals el 45,2% ho fan per l'optimització de processos o equips mitjançant intel·ligència artificial.

tracking