Consum
Les vendes incrementen un 5,2% a les grans superfícies
la categoria de l'alimentació té una variació positiva del 7,9%, mentre que la resta de productes creixen un 1,8%
L'índex general de vendes de les grans superfícies comercials (IVGS) es va incrementar un 5,2% al febrer en comparació amb el mateix mes de l'any anterior. Així, si es desglossa aquest índex en productes alimentaris i la resta de productes, la categoria de l'alimentació mostra una variació positiva del 7,9%, mentre que la resta de productes creixen un 1,8% en comparació amb el mateix termini anterior.
Pel que fa a les variacions intermensuals, segons publica aquest dilluns el departament d'Estadística, l'índex general corresponent al gener mostra una variació negativa del 6,6%, tenint en compte que es tracta de les dades originals i que no descompten factors estacionals ni els efectes del calendari.
Quant a l'índex de vendes de les grans superfícies a preus constants, és a dir, un cop eliminat l'efecte dels preus, al febrer va créixer un 0,2% respecte del febrer de l'any anterior. En relació amb l'índex de la categoria d'alimentació, s'incrementa un 3,2%, mentre que l'índex relatiu a la resta de productes té una variació negativa del 3,2% respecte al mateix període de l'any anterior. En aquest sentit, la magnitud dels índexs respecte de la mesura a preus corrents disminueix per l'efecte negatiu dels preus.
D'altra banda, Estadística destaca que l'índex d'ocupació de les grans superfícies del comerç al detall s'incrementa un 4,7% en comparació amb el mateix mes de l'any anterior, i augmenta un 0,9% respecte a l'enregistrat el gener. Pel que fa al volum de dones i homes ocupats en les grans superfícies comercials durant el passat mes de febrer, el 62,9% correspon al gènere femení i el 37,1% restant al gènere masculí, una distribució que presenta una gran estabilitat durant els darrers dotze mesos.