Balanç 

Els visitants pugen un 7% a l'hivern i arriben als tres milions

El mercat espanyol s'ha mantingut i el francès ha baixat

Jordi Torres i Betim Budzaku han presentat el balanç turístic de l'hivern

Jordi Torres i Betim Budzaku han presentat el balanç turístic de l'hivernAgències

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les entrades totals de visitants durant l'hivern al país han registrat un augment del 7% respecte a l'any anterior, assolint un total de tres milions. Així ho han informat el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, i el director general d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, en el marc de la presentació del balanç d'hivern i les novetats d'estiu, que ha tingut lloc aquest dimarts. Malgrat les condicions desfavorables marcades per la manca de precipitacions i les dificultats que han tingut els dominis esquiables per a oferir els seus serveis i productes, "el mercat espanyol s'ha mantingut estable, mentre que el francès ha baixat una mica, però els mercats d'altres destins, com són centre Europa, Sud Amèrica i Amèrica del Nord, hem aconseguit incrementar de forma notable, arribant a un 17%", ha detallat el ministre.

A partir d'aquest balanç positiu, Torres ha detallat que un total d'1,7 milions de visitants han estat turistes, mentre que uns 1,4 milions han estat excursionistes i no han fet nit al país. En aquest sentit, també ha destacat l'increment del 4% en les pernoctacions, assolint un total de 5,6 milions. Així, el ministre ha emfatitzat "l'efecte de la Setmana Santa" durant el març, el qual ha contribuït a incrementar totes aquestes dades.

Qüestionat per si aquest creixement pot ser sostenible a llarg termini, Torres ha precisat que aquí és on entren en joc els estudis de capacitat de càrrega, amb l'objectiu de conèixer aquesta capacitat no només en l'àmbit turístic sinó també des d'un punt de vista més global. Tot i això, el ministre defensa que "amb les mesures que s'han anunciat, hi ha una sèrie d'accions que limiten la capacitat de creixement". Així, amb la comparativa presentada entre la temporada del 2013-2014 i l'actual, s'ha mostrat l'augment del 44% a un 56% dels turistes, "aconseguint finalment el que es buscava, consolidant-se amb aquest nivell i, sobretot, augmentant la despesa mitjana a 174 euros, a l'espera de la dada d'aquest hivern" que s'obtindrà en les pròximes setmanes, segons ha explicat Torres.

Respecte a la implantació de la vinyeta per als vehicles privats i autobusos de línies internacionals, el ministre ha assegurat que "s'estudiarà i es treballarà amb el sector", ja que grans afluències en certes èpoques de l'any "poden ser perjudicials per al territori". De la mateixa manera, també es valorarà amb els sectors afectats l'aplicació de la taxa turística.

Pel que fa a les novetats de cara a la temporada d'estiu, Andorra Turisme planteja un canvi estratègic de comunicació amb més campanyes internacionals per arribar a un públic amb un poder adquisitiu més elevat. "Andorra no pot dependre de mercats de proximitat", ha assenyalat Budzaku, afegint que "ja fa temps que s'està treballant en aquest canvi de mitjans". És per això que, en la presentació, s'ha anunciat l'últim any de la campanya d'estiu 'Andorra Atypical', i l'any que ve es plantejarà un altre concepte creatiu.

Els mercats en els quals se centra la campanya inclouen nou països europeus: Espanya, França, Regne Unit, Irlanda, Països Baixos, Alemanya, Itàlia, Suècia i Bèlgica. I amb el canvi d'estratègia, s'han fixat com a objectiu països de nous mercats com els Estats Units, Colòmbia, Argentina, el Brasil, Mèxic i Canadà.

Enguany, es mantenen algunes aliances estratègiques, acompanyades de la introducció de nous productes al mercat. En primer lloc, cal destacar la col·laboració amb National Geographic, els detalls d'aquesta col·laboració es faran públics en les setmanes vinents amb la presentació del seu nou projecte. També, es reprèn el contacte amb Disney Espanya, aquest any, Andorra Turisme és el principal col·laborador en la 'première' de la pel·lícula 'Inside Out 2' a Madrid. A més, es duran a terme accions especials, com el reportatge de la cadena francesa France 5 a 'Échappées Belles' i el reportatge fotogràfic de la revista Classpeper, en el qual es mostra la moda del país.

tracking