ESCOLA ESPANYOLA
La solució per al batxillerat està en marxa, però no té data
La sortida és l’augment de places al María Moliner i la branca artística al Sant Ermengol
La conselleria d’Educació espanyola treballa per solucionar la crisi derivada de la falta de places al batxillerat per absorbir tota la demanda d’escolars de quart d’ESO, però no posa cap data, malgrat que inicialment s’havia apuntat que a mitjan maig els que han quedat fora de les preinscripcions tindrien una resposta. La consellera, Dolores López, va afirmar ahir que aquest calendari no havia sortit de l’organisme que gestiona el sistema educatiu públic espanyol a Andorra i que lidera, sinó “d’algun centre”, però que s’està treballant intensament per donar tranquil·litat a les famílies. “Estem buscant una solució, el que ens agradaria és que tot l’alumnat seguís estudis al sistema espanyol”, va reiterar la consellera interpel·lada per la possibilitat que es puguin trobar altres sortides, com ara derivar alguns estudiants a l’Escola andorrana.
“El que ens agradaria és que tot l’alumnat seguís estudis al sistema espanyol”
Les opcions sobre la taula, i que ha de validar Madrid, són l’increment de l’oferta de primer de batxillerat al María Moliner i que el col·legi Sant Ermengol pugui oferir una línia de batxillerat artístic. Aquesta darrera alternativa –que soluciona la inexistència d’aquesta branca a l’Escola espanyola a Andorra i que fins ara ha obligat els alumnes a marxar a la Seu d’Urgell– estava inicialment prevista per al curs que arrenca, el 2025, però l’objectiu ara és avançar-ho. López va insistir que encara les dades són provisionals perquè la formalització de les matriculacions no es fa fins al juliol, però que estan accelerant els procediments pel neguit de les famílies d’alumnes de quart d’ESO dels centres confessionals de la Sagrada Família i Janer que han quedat fora del Sant Ermengol, que és l’únic congregacional amb cicle de batxillerat, i que s’han trobat que el María Moliner tampoc podia ser una alternativa perquè té una oferta limitada. La consellera va argumentar que “hi pot haver una fluctuació important de les dades” perquè, entre d’altres casuístiques, “hi ha molts alumnes pendents d’admissions a formació professional” i també falten les avaluacions finals.