XARXA ELÈCTRICA

Desmuntatge de la línia d’alta tensió Encamp-Grau Roig

Els treballs estaran enllestits a començament del 2025 i costaran 2,3 milions

Una torre d’alta tensió obsoleta al mig de Canillo.

Una torre d’alta tensió obsoleta al mig de Canillo.Fernando Galindo

detail.info.publicated
Canillo

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

FEDA desmuntarà l’antiga línia d’alta tensió que va de Grau Roig a Encamp. Els treballs, adjudicats per 2,3 milions d’euros, tindran lloc entre el setembre i el desembre d’aquest any. Després que tots els trams de la nova línia d’alta tensió que la substitueix es posessin en funcionament el 2023 i hagin estat uns mesos donant servei satisfactòriament entre les ETR de Grau Roig, Ransol, Encamp i la nova ETR de la Gonarda, FEDA dona llum verda al desmantellament de la línia obsoleta. Els treballs tindran un cost de 2,3 milions d’euros.

El director general de FEDA, Albert Moles, va expressar la satisfacció per poder engegar el desmuntatge d’una línia que “es va fer al fons de la vall, on ja fa anys que hi ha molts nuclis urbans”. Ho va fer en un acte per presentar els treballs a la premsa amb la presència dels cònsols majors de les parròquies beneficiades per la retirada de l’antiga línia –el cònsol major de Canillo, Jordi Alcobé, i la cònsol major d’Encamp, Laura Mas.

“[La línia] Es va fer al fons de la vall, on ja fa anys que hi ha molts nuclis urbans”Albert Moles, Director general de FEDA

L’execució d’aquest projecte materialitza el compromís de FEDA amb la retirada de l’antiga línia, reduint l’impacte paisatgístic i, especialment, sobre les zones urbanitzades de la vall oriental, a banda d’alliberar terrenys particulars i públics. La nova línia que la substitueix, que passa únicament per terrenys públics i fora de nuclis urbans, va concloure el 2023 el projecte previst al pla sectorial d’infraestructures energètiques, per preparar la xarxa per al futur i per al creixement de la demanda que comportin, per exemple, la calefacció elèctrica i la mobilitat, en el marc de la transició energètica.

Precisament, els cònsols majors de Canillo i Encamp també van destacar aquest punt. Alcobé va celebrar que l’equipament de transport elèctric d’aquestes parròquies, i de tot el país, s’hagi adaptat a les necessitats futures amb una millora de la infraestructura. Mas, per la seva banda, va valorar molt positivament “l’alliberament de terreny comunal i privat”, i la millora paisatgística que suposa.

A banda del desmuntatge de la línia, les pilones i l’enderroc dels fonaments de formigó, el projecte preveu la restauració ambiental de les zones afectades i els accessos.

tracking