TURISME
Tres milions de la taxa per a promoció i tres per al multifuncional
El Govern acumula els diners destinats a equipaments en espera que es pressupostin
El Govern va recaptar 6,03 milions per la taxa turística en el període comprès entre el juliol del 2022 –quan va entrar en vigor– i el 30 de juny del 2023. La meitat de l’import, tres milions, s’ha desviat a Andorra Turisme per sufragar despeses de promoció, segons la informació facilitada pel ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, en la resposta a una pregunta parlamentària del conseller socialdemòcrata Pere Baró. Els tres milions restants els acumula l’executiu per sufragar el finançament d’equipaments turístics, com ara l’edifici multifuncional.
La resposta del ministre detalla que els tres milions aportats a Andorra Turisme s’han dedicat a tres línies d’actuació. D’una banda, a l’ampliació de la promoció turística a l’estranger amb campanyes a Espanya, França, Bèlgica, el Regne Unit i Irlanda, els Països Baixos, Alemanya, Itàlia i Suècia, i a reforçar les accions en les destinacions més llunyanes com els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, el Brasil i l’Argentina. El segon focus d’actuació ha estat el segell Andorra Selected i la campanya de difusió específica per donar a conèixer la nova oferta prèmium, que compta amb una trentena d’establiments. Finalment, els tres milions extra s’han dedicat al patrocini i promoció de nous esdeveniments com les finals de la Copa del Món d’esquí alpí, la primera edició del festival Clàssicand i la participació de l’FC Andorra a la lliga Smartbank.
Quant als diners dedicats a equipaments turístics, el titular de Turisme especifica que quan no hi ha inversions d’aquest tipus durant un exercici pressupostari (com va ser el cas al 2023), els diners “s’acumulen per poder-los utilitzar en pressupostos posteriors, sempre amb el mateix propòsit”. La recaptació de la taxa de gener al desembre del 2023 va ser similar: 6,12 milions.