ECONOMIA
Decathlon obrirà portes en dos anys en un terreny de la Margineda
La construcció del nou complex comercial començarà passat l’estiu
El gegant de la venda de material esportiu francès Decathlon començarà a operar a Andorra a final del 2026, quan està previst que les obres de construcció del nou complex comercial que es projecta a la Margineda estaran acabades. Els tràmits de les llicències per tirar endavant el projecte que han sol·licitat els promotors estaran operatives per començar els treballs passat l’estiu. Cal tenir en compte que les particularitats dels terrenys a Andorra obliguen a fer excavacions, entre d’altres coses per als pàrquings, fet que allarga els terminis de les obres si es compara amb les que han realitzat amb la meitat del temps a la Seu d’Urgell les noves grans superfícies. No és la primera vegada que Decathlon prova d’instal·lar-se al país, però sí que ara és la definitiva. Les desavinences insalvables en els intents anteriors van sorgir perquè Decathlon, filial del grup Mulliez, no va voler franquiciar-se, ja que sempre explota en solitari els centres de venda i distribució de material esportiu que té per tot el món. Una exigència que encaixa a la perfecció amb la idea de negoci dels impulsors del projecte, la família Palmitjavila, vinculada a Andimesa, que l’han concebut de manera que ells llogaran els espais que habilitin al macrocomplex que construeixen seguint les directrius tant de Decathlon com d’Alcampo –també amb presència al complex–, mentre que seran les diferents empreses que s’hi instal·lin les que explotaran els negocis. Decathlon i el potent grup d’alimentació estan controlats per la mateixa família. Els impulsors del projecte han arribat a un acord amb els propietaris del terreny, el Grup Molines, per allargar el lloguer fins a una cinquantena d’anys.
L’arribada de Decathlon dibuixarà un nou escenari en el sector de les botigues d’esports que fins ara operen al país. Des del moment que s’amplia l’oferta i es produeix a partir de la marca líder de tot allò relacionat amb material esportiu a preu assequible amb marques pròpies. El gegant francès obligarà a moure’s la competència fins a trobar els elements diferencials amb els quals fer-li front, ja sigui a través de l’especialització, de producte d’altes prestacions, de fidelització del client o de qualitat. Un trasbals del mercat que també es repetirà amb la irrupció del grup d’alimentació Alcampo a la mateixa zona i les mateixes dates. Per altres variables, no només el preu, sinó per una sobresaturació de l’oferta dins i a tocar de les nostres fronteres. Decathlon va obrir la primera botiga el 1976 a Lilla i està present en 57 països.