ESCOLA ANDORRANA

Enquesta sobre les tauletes en ple debat sobre l’ús a l’aula

AR+I impulsa un estudi en ple debat sobre la tecnologia a l’aula

L’estudi s’ha fet per encàrrec del ministeri.

L’estudi s’ha fet per encàrrec del ministeri.Fernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Andorra Recerca+Innovació (AR+I) ha iniciat el treball de camp d’una enquesta sobre l’ús de les pantalles a l’Escola andorrana que culminarà amb l’acabament del curs, el dia 28 vinent. L’estudi encomanat pel ministeri d’Educació està adreçat a alumnes i docents, i l’objectiu és “analitzar quin és l’ús de les tauletes tàctils dins de les aules i l’impacte d’aquest ús”.

En concret, es demana als estudiants –s’interpel·la alumnes de primera i segona ensenyança i de batxillerat– sobre les hores al dia que utilitzen recursos digitals, si consideren que aquest temps és molt o poc, en quines activitats creuen que s’abusa dels dispositius, si l’ús de les tauletes els distreu i acaben mirant coses que no corresponen a la tasca que han de desenvolupar i si a l’escola els informen sobre seguretat, privacitat i salut en l’ús de la tecnologia.

Als docents, al seu torn, se’ls pregunta sobre la freqüència amb la qual utilitzaven dispositius digitals abans de la implementació del Permsea –el pla que va instaurar les competències i generalitzar l’ús de tauletes–, si tenen suport suficient per al manteniment dels recursos tecnològics a l’escola, la formació que han rebut per usar-los i sobre la intel·ligència artificial.

L’enquesta arriba en ple debat sobre els efectes de l’ús de la tecnologia després dels resultats dels informes PISA.

tracking