ATRACCIÓ TURÍSTICA
La moda a la carpa del Cirque du Soleil
L’espectacle compta amb 3.500 localitats en les 22 representacions i amb una previsió de 65.000 seients ocupats dels 77.000 total disponibles
Sublim, la desena funció del Cirque du Soleil al país, va donar el tret de sortida ahir amb noves acrobàcies inèdites, la referència al sector del comerç i la moda, i la renovació del contracte amb la companyia canadenca. “Hem renovat per un període de quatre anys més”, va recordar el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres. L’espectacle torna a ser totalment de pagament després d’un primer any al 2023 amb bones respostes. En aquest sentit, són 3.500 localitats les que podran ser ocupades en les 22 representacions repartides de dimarts a dissabte fins al 4 d’agost, amb una previsió total d’unes 65.000 persones que visitaran les funcions de les 77.000 disponibles, segons va declarar Torres. “A final de l’estiu pensem que podem tenir una ocupació a l’alçada de l’any passat, que estàvem entre 85 i 90%, dades molt bones”, va al·legar, afegint que fins fa poc, el mes de juliol era considerat com a “època baixa” al territori. “Fa molts anys que tenim relació amb el Cirque du Soleil, ja l’anomenaria una vella parella”, va qualificar el ministre. La relació dels canadencs amb Andorra va iniciar el 2014 amb Scalada i només la pandèmia va poder aturar les representacions anuals. El contracte s’ha anat renovant i millorant any rere any, de fet, ja són diverses les històries úniques que s’han creat especialment per al territori i que des del 2023 han anat molt vinculades amb la tradició andorrana. “L’any passat va ser el món de Festa, de l’hostaleria i el turisme”, va incidir Torres. La consolidació de la relació contractual a mitjà termini aporta “estabilitat a nivell de país i d’empresa per poder fer un full de ruta”. A més, la ubicació cèntrica de l’esdeveniment ho fa “tot més senzill”, va destacar el ministre, agraint en la presentació al comú d’Andorra la Vella per la cessió dels espais parroquials.
“Fa molts anys que tenim relació amb el Cirque du Soleil, ja l’anomenaria una vella parella”
L’avantatge principal de l’horari del Cirque du Soleil (22 hores) és que els assistents han de passar la tarda per Andorra, fet que genera “pernoctacions, estiguin aquí al país i això dona el revulsiu que nosaltres busquem”, va esmentar Torres. En la presentació es va indicar que el projecte es va iniciar a finals del desembre del 2023 i l’equip creatiu ha optat enguany per un fil conductor sobre la moda, on apareixeran un dissenyador de moda de l’alta costura europea, la seva artista principal, i els acompanyants com a personatges principals de la vida de la ment pensant. La narració de la història és “emotiva”, segons va valorar l’actor Mauro Mozzani que ja havia participat en Festa. “Per a mi, ha estat molt interessant poder treballar en dues línies diferents, el meu personatge és un dissenyador, però alhora és una persona”, va avançar. Com a repetidora també està l’acròbata de roda Angelica Bongiovonni, qui va debutar a Andorra l’any 2014 amb Scalada Mater Natura.
“La representació d’aquesta edició és un espectacle ple de poesia i bellesa”
“És un espectacle ple de poesia i bellesa”, va qualificar el director creatiu Oriol Tomás. La part més visual estarà portada per diversos costums d’haute-couture que es complementaran amb les acrobàcies que els artistes estrenaran per primer cop en la seva carrera. “Tot està connectat per un fil vermell, que és típic del circ contemporani”, va confirmar Mozzani, incidint en el fet que “està explicat a través de les acrobàcies i aspectes que un humà no pot pensar que es poden fer, és increïble”. L’italià va revelar que Tomás va contactar amb ell al març i que s’ha inspirat en el gran dissenyador Giorgio Armani per poder preparar el personatge, ja que “sembla molt seriós, però ha amagat molts sentiments”. Mozzani va destacar dos moments crucials de l’obra: un acte de malabars i un altre on es combina amb les acrobàcies. “Els malabars tenen un pes molt fort en l’obra”, va dir l’intèrpret. Finalment, l’actor italià va concloure incidint en la gran presència de la melancolia personal que es representa, que es manté entre l’entreteniment i la sensibilitat.
“Tot l’espectacle està connectat per un fil vermell, que és típic del circ contemporani”