Política
El departament de Tributs i Fronteres té 26 places vacants
Finances preveu millorar la plataforma tecnològica per evitar el col·lapse en l'atenció al públic
El departament de Tributs i Fronteres hauria d'estar format per 129 empleats però actualment té problemes de personal perquè hi ha 26 places vacants, segons informa Finances en una resposta al conseller del PS Pere Baró. El ministeri detalla que el 2016 hi havia 100 treballadors al departament i ara només n'hi ha tres més, tot i l'increment de feina que hi ha hagut en aquests anys, perquè hi ha vacants a gairebé totes les àrees. La informació publicada al Butlletí del Consell especifica que en la direcció adjunta de Duana i Recursos Humans, que hauria de tenir 91 integrants, tenen 20 places lliures, i en el 2016 n'eren 60 en total. La direcció adjunta d'afers jurídics i recaptació té dues vacants dels 9 empleats previstos; dues persones falten a la direcció adjunta de gestió i atenció al contribuent, de les 18 planificades, que són les mateixes del 2016; i a la direcció adjunta d'inspecció també hi ha dues vacants de 7 empleats en total.
La resposta que signa el ministre Ramon Lladós reconeix que hi ha hagut disfuncionament en les darreres setmanes -la pregunta del conseller és del 16 de maig- a Tributs i Fronteres, pels "problemes experimentats per algunes plataformes tecnològiques". I concreta que hi va haver dues afectacions tècniques en l'aplicació per concertar cita i en l'aplicació que serveix per donar els torns d'atenció que "durant dotze dies no van estar disponibles". Tots aquests procediments es van haver de fer de manera manual i això va "repercurtir negativament en la capacitat d'atenció telefònica".
Lladós exposa que per evitar aquestes disfuncions que col·lapsen el servei s'ha previst implementar en breu una nova solució per a la gestió de les cites "més robusta tecnològicament". I destaca que es permetrà sol·licitar-les en línia, gestionar-les des de l'àrea d'atenció al públic i gestió documental i fer un millor seguiment del tipus de tràmit, el temps d'espera, el d'atenció i la distribució durant l'horari d'atenció.
Finances assenyala que es treballa a més per millorar l'atenció telefònica amb un servei de triatge de trucades per filtrar-les per tipologia i complexitat i es recalca que "la palanca d'actuació més important consisteix a perseverar en la digitalització dels tràmits que actualment encara es fan de forma presencial". El ministeri incideix que es donarà un servei presencial i personalitzat als col·lectius als quals els és difícil dur a terme tràmits a través de mitjans digitals.