Consell de Ministres
Govern aprova un projecte de llei per enfortir l’estabilitat i la resiliència financera dels bancs
La norma incorpora a l’ordenament jurídic andorrà un reglament i una directiva europea referents a la solvència
El Consell de Ministres ha donat llum verda al Projecte de Llei de modificació de la Llei 35/2018, del 20 de desembre, de solvència, liquiditat i supervisió prudencial d’entitats bancàries i empreses
d’inversió. Aquesta nova llei incorpora a l’ordenament jurídic andorrà un reglament i una directiva europea en el marc de l’Acord monetari entre Andorra i la Unió Europea del 2011.
L’objectiu del text és alinear la normativa vigent amb el marc regulador europeu per enfortir l’estabilitat i la resiliència financera dels bancs i de les institucions financeres. D’aquesta manera, s’incorporen a l’ordenament jurídic andorrà els darrers elements del nou marc global sobre l’adequació del capital dels bancs, conegut com acord de Basilea III.
Entrant al detall del text, aquestes modificacions consisteixen en la revisió dels mètodes de càlcul dels requeriments de capital pels diferents tipus de risc de les entitats bancàries i en la incorporació d’altres modificacions específiques del marc regulador europeu, com ara els requisits organitzatius de les entitats bancàries i financeres. El projecte de llei també modifica les facultats supervisores de l’AFA, per adaptar-les als canvis anteriorment citats.
Registrador suplent als registres d'associacions i fundacions
El Govern ha aprovat aquest dimecres, a proposta de la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, el Reglament del Registre d’Associacions, modificant el text vigent des del 2016. També s’ha donat llum verda al Reglament del Registre de Fundacions i del Protectorat, existent des de l’entrada en vigor de la Llei de fundacions, el 2008.
Als dos reglaments que s’aproven de nou, per tal de facilitar la seva consulta, s’estableix que es pugui habilitar un registrador suplent, per tal que ambdós registradors puguin registrar de forma indistinta, permetent així una reorganització de la feina i, amb l’objectiu final d’agilitzar els procediments associats als dos registres.