CONSELL DE MINISTRES
El portal de factures electròniques del sector públic es posarà en marxa l’1 d’octubre
L'ús del portal serà obligatori a partir de l’1 de gener del 2025
El Govern posa en marxa el portal i el registre de factures electròniques del sector públic. L’objectiu d’aquests nous espais és que els operadors econòmics puguin consultar en un mateix lloc web l’estat de les factures destinades a l’Administració pública (Govern, comuns i parapúbliques), de forma que es substitueix el suport paper per l’electrònic en l’emissió de factures destinades a les institucions públiques. L’accés al portal i al registre de factures electròniques es farà a través de la seu electrònica del Govern amb certificat electrònic, segons ha explicat Guillem Casal a la roda de premsa posterior del consell de ministres.
El portal i el registre es posaran en marxa l’1 d’octubre i el seu ús serà obligatori a partir de l’1 de gener del 2025. Entre aquestes dues dates, es preveu un període transitori durant el qual l’Administració general pot acceptar factures en suport paper, tot i que els operadors econòmics no podran consultar-les ni fer el seu seguiment en línia. D’aquesta manera, fins al 30 de setembre es podran continuar enviant les factures signades electrònicament a centraldefactures@govern.ad.
En el cas de les entitats dependents de l’Administració general, els comuns i la resta d’entitats del sector públic tenen fins a l’1 de gener del 2026, prorrogable un any més, per adherir-se al Portal de factures electròniques del sector públic o crear el seu propi servei i, en qualsevol cas, registrar els documents indicats en el Registre de factures electròniques del sector públic.