MESURES PER SER MÉS COMPETITIUS

El comerç alimentari demana que es retiri l’IGI de l’oli d’oliva

Botelles d’oli.

Botelles d’oli.

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’últim exemple és la mesura que s’ha posat en marxa a Espanya per eliminar l’IVA de l’oli d’oliva. Des d’aquest juliol i fins a final de setembre els supermercats espanyols apliquen un IVA del 0% en aquest producte. El darrer trimestre de l’any hi aplicaran un 2%, i un 4% a partir de 2025. En altres països del nostre entorn també han pres mesures similars. A Portugal, per exemple, el tipus ha baixat del 6% al 0%. A Andorra, en canvi, l’IGI que grava l’oli d’oliva es manté en l’1%.

Fonts del sector de la distribució i venda d’aliments han explicat que “sense iniciatives que contrarestin les mesures que prenen els països veïns som menys competitius”. Les mateixes fonts lamenten que tot i la gran quantitat i varietat de supermercats que hi ha a Andorra, “després ens queixem que la gent marxi a comprar a la Seu d’Urgell”.

Espanya és un dels països de la UE on es registren un estancament en el consum, fet que suposa que les llars espanyoles siguin més cauteloses a l’hora de prendre decisions de compra. Quan es tracta de productes de primera necessitat, mesures com l’exempció de l’IVA en l’oli d’oliva ajuden a afavorir l’accés del consumidor a aquests productes i alhora el funcionament de l’economia.

Tot i haver aplicat la mesura de treure l’IVA de l’oli, alguns usuaris de cadenes espanyoles han denunciat que els preus han seguit augmentant i que no s’ha notat la rebaixa dels impostos a causa de l’augment del preu de les cadenes de supermercats.

tracking