Informe

Més polarització del comerç i una major presència de l’oferta gastronòmica

La Cambra ha presentat aquest matí els primers estudis de l’Observatori del Comerç

Presentació de l'informe de l'Observatori del Comerç

Presentació de l'informe de l'Observatori del ComerçFernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Més polarització del paisatge comercial i una major presència de l’oferta gastronòmica. Són les principals línies generals dels primers estudis de l’Observatori del Comerç, presentat aquest matí i liderat per la Cambra de Comerç. L’informe del nou observatori ofereix dos tipus d’anàlisi: el de l’evolució comercial en trama urbana entre el 2015 i el 2024 (elaborat per l’empresa Intueri Consulting) i el del comportament del comprador durant el passat mes de maig (a càrrec d’Andorra Recerca + Innovació).

Maria Segarra, d’Intueri Consulting, ha remarcat que Andorra és “un destí indiscutiblement comercial” amb un sector que procura i treballar per diversificar l’oferta. Els àmbits on més clarament es pot créixer i marcar perfil propi són el mercat esportiu i el de la salut i la bellesa (wellness). Pel que fa a la polarització, Segarra ha indicat que actualment hi ha una major convivència de locals enfocats a productes low-cost amb aquells establiments que es dirigeixen a un client de poder adquisitiu alt. També ha assenyalat que els locals gastronòmics acostumen a proliferar en els espais buits que deixen les botigues que tanquen.

Pel que fa a la despesa diària mitjana del visitant durant el mes de maig, Joan Micó, investigador d’Andorra Recerca + Innovació, ha especificat que ha estat de 154,27 euros. La despesa mitjana del turista, però, arriba fins als 190,30 euros i la dels excursionistes (visitants que arriben i marxen el mateix dia) és de 107,30 euros. Sol Rossell, directora de la Cambra de Comerç, ha manifestat que els estudis presentats han de ser útils per als comerciants: “Els han d’ajudar a obrir debat i reflexió per estudiar l’oportunitat de negoci”.

tracking