CONCURS PÚBLIC

Dues empreses volen els vols a Palma i Madrid

Les aerolínies s’han presentat al concurs per explotar les rutes de l’aeroport d’Andorra-la Seu

El primer vol des de Palma arribant a la Seu el gener passat.

El primer vol des de Palma arribant a la Seu el gener passat.Dani Silva

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El Govern ha rebut dues ofertes d’empreses que volen explotar la línia que s’obrirà entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i Palma de Mallorca a la tardor i que continuarà durant el 2025, i la de Madrid un cop s’esgoti a final d’any l’actual concessió. El termini per presentar ofertes finalitzava dijous i ara s’obre el període per avaluar la documentació presentada, certificar que compleix els requisits demanats i avaluar les ofertes per formalitzar l’adjudicació. Tot i que l’executiu va indicar que no podia facilitar la identitat dels aspirants perquè encara no s’havia fet l’obertura de plecs, des d’Air Nostrum, actual adjudicatària de la línia a la capital espanyola i que també va dur a terme durant l’hivern els vols de la prova pilot a Palma, van confirmar que tornen a aspirar a la licitació.

L’executiu va recordar que el concurs està dirigit a atorgar el suport econòmic necessari per garantir la viabilitat de l’operativa si és que amb l’ocupació de places dels vols no n’hi ha suficient i que l’autorització formal és d’Aeroports de Catalunya. El plec de bases indica que el suport econòmic màxim que oferirà l’executiu a la companyia que en resulti explotadora és de 250.000 euros per als vols de Palma que es programin durant aquest any i d’1,6 milions per als de Palma i Madrid (800.000 euros per destinació) que es facin durant l’any 2025. El requisit que es marca és que la companyia ha d’oferir dues freqüències setmanals per a cada destinació, que en el cas de Madrid han de ser obligatòriament divendres i diumenge, les que s’estan oferint des que es va posar en marxa el trajecte regular a final de l’any 2021. Pel que fa a Palma, la pròpia aerolínia proposarà els dies de funcionament. La previsió de l’executiu és poder fer l’adjudicació entre aquest mes i el de setembre.

La freqüència a la capital de les Balears es posa en marxa després de l’èxit assolit de la prova pilot de l’hivern passat. Es va registrar una ocupació mitjana del 70% i no va ser necessària la injecció econòmica pública. Els vols que es duguin a terme durant el 2025 es continuen considerant una mena d’assaig que permetrà identificar els períodes de més afluència. L’enllaç amb Madrid s’estabilitza i l’oferta guanyadora el podrà continuar operant durant el 2026.

Si s’afegeixen o no noves destinacions a les dues ofertes dependrà del pressupost de l’exercici del 2025.

tracking