Air Nostrum operarà els propers dos anys els vols a Palma i Madrid

Air Nostrum és l’aerolínia que s’encarregarà de connectar Andorra amb Madrid i Palma els pròxims dos anys

Un dels avions que fa la ruta a Palma durant la prova pilot.

Un dels avions que fa la ruta a Palma durant la prova pilot.Dani Silva

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Els vols a Palma i a Madrid continuaran, com a mínim, durant els pròxims dos anys. Ho va explicar ahir el secretari d’Estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, en una roda de premsa en què va anunciar que l’adjudicació s’ha fet a Air Nostrum (Iberia Regional), que s’encarregarà de connectar Andorra per l’aire “amb dos dels tres aeroports més importants de l’estat espanyol” durant el 2025 i el 2026, amb la possibilitat d’un tercer any segons els resultats obtinguts. Així doncs, a partir del setembre i fins al 2026 es podrà volar de forma regular durant tot l’any entre l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i el de Palma (Mallorca), així com a Madrid amb la mateixa regularitat que els últims anys.

L’adjudicació suposarà una despesa màxima per al Govern d’1.600.000 euros per als anys 2025 i 2026. Del total, 940.000 euros aniran destinats a la línia que uneix el Principat amb Madrid i 660.000 ho faran a la connexió amb Palma, que del gener a l’abril de l’any vinent comptarà amb un funcionament a cost zero per a l’executiu. Aquestes subvencions baixaran a mesura que la línia assoleixi certs nivells d’ocupació i ingressos, tal com ja va passar amb la prova pilot dels vols a les Illes Balears i que van tenir un cost 0 per al Govern gràcies als bons resultats que es van obtenir. Pel que resta de 2024, està prevista una partida màxima de 220.000 euros per cobrir els vols a Palma, també subjecta a baixar segons els resultats.

L’horari dels vols i els dies pel que resta d’any variaran en funció de la temporada: divendres i diumenge durant l’hivern (novembre-març) i dissabte i dimarts durant l’estiu (setembre-octubre). L’oferta dels vols per a l’any 2025 i 2026 serà exactament la mateixa que l’actual en el cas del vol a Madrid –dues connexions setmanals el divendres i el diumenge– i en el cas de Palma els dies dels vols seran diferents en funció de la temporada d’estiu o hivern i s’està en procés de validació.

Air Nostrum ha fet també públics els preus dels bitllets. El vol a Palma sortirà, el més barat, per 56 euros, amb un descompte del 75% per als residents que viuen a les Illes Balears, que deixarà el bitllet a 14 euros. El cost de volar a Madrid serà de 63 euros el bitllet més econòmic.

L’aerolínia escollida va ser l’única que va arribar a la fase de presentar ofertes econòmiques. L’altra competidora, Swift Air, va caure de la cursa en les primeres fases de negociació i les altres operadores a què es va contactar tampoc van acabar concretant una oferta. Tanmateix, Forné va celebrar l’acord amb Air Nostrum, ja que complia amb els requisits econòmics que es demanaven i, a més, la companyia es troba dins de l’aliança One World, que ofereix connectivitat entre moltes aerolínies de l’aliança i enllaç directe amb 23 destinacions a Espanya, 27 a Europa i 16 més enllà d’Europa. A més s’inclou el vinilat d’un avió operant en tota la xarxa regional i la posada a disposició de tríptics publicitaris per als passatgers.

EL BUS NOCTURN COMENÇARÀ EL 2 DE SETEMBRE

El secretari d’Estat també va anunciar a petició de la premsa que, segons està previst, els reforços del bus nocturn començaran el 2 de setembre, mentre que s’estan estudiant els reforços del servei de bus escolar.

Sobre si cal augmentar el servei regular de transport públic, Forné va apuntar que “estem treballant en un estudi de línies que, probablement, tindrem enllestit a finals d’any”. El secretari d’Estat va explicar que l’estudi servirà per veure on cal reforçar la presència d’autobusos.

Per acabar, Forné va dir que “estem molt satisfets d’haver creat una cultura del bus a Andorra, una cosa que fa quatre anys no existia”, i que el bus nocturn i el reforç escolar són mesures que van sorgir del procés participatiu que es va celebrar respecte al transport públic.
tracking