COL·LECTIUS

Les associacions de taxistes estan lluny de la unificació

Tot i el canvi de junta, l’entitat majoritària manté la postura d’acollir la resta del sector

Un taxi estacionat.

Un taxi estacionat.Fernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

L’Associació de Taxistes d’Andorra (ATA), la majoritària del sector, va canviar de direcció, però sembla que la unió encara és llunyana. Des de fa temps, l’Associació de Taxistes Interurbans (ATI) manifesta la seva voluntat que tot el sector s’uneixi sota una sola aplicació per agilitzar i millorar el servei del país, segons va apuntar Armand Godoy, membre de l’ATI. Aquesta proposta, però, sembla que està costant que arribi a l’ATA, que apunten que la seva solució per unificar el sector és que la resta d’associacions se sumin a l’associació majoritària. Un pas que, segons va apuntar Víctor Ambor, el nou president de l’ATA, no s’està fent perquè la seva formació té una quota d’entrada de 600 euros i perquè la resta del col·lectiu el que vol és “muntar una central nova, començar de zero i que desaparegui l’ATA”. Així i tot, Ambor va repetir que “tots els taxistes del país tenen les portes obertes per entrar a l’associació”.

Des de l’ATI, Godoy va afirmar que “seria un somni de cara al futur poder treballar tots des d’una sola associació, sindicat i call center”, però que les associacions que existeixen actualment ja els semblen bé, i que “és una fórmula senzilla per començar a posar ordre”. Per a Godoy, aquesta fórmula seria una aplicació que poguessin fer servir tots els membres del col·lectiu, que podria ser l’actual, que es va crear a Barcelona i proveeix al sector de taxímetres i lluminosos.

Lluny d’això, el president de la nova junta de l’ATA va explicar que estan treballant en una nova pàgina web que podria estar llesta al setembre i que funcionaria directament des d’Andorra, una petició que va fer Govern al sector en cas que creessin un nou call center. Ambor va explicar que el nou portal permetria als taxistes de l’ATA “treballar amb la tecnologia 4G” i deixarien de fer servir la ràdio per comunicar-se. A més, les trucades s’agafarien directament des dels taxis i, “més o menys d’aquí a un any”, l’entitat implementaria la geolocalització per tal d’oferir als usuaris un servei molt similar als dels VTC. Mentrestant, al portal web es podrà demanar un taxi, sigui trucant al vehicle o directament per internet.

El projecte no acaba d’agradar a l’ATI. Godoy va posar en dubte la necessitat d’aquest portal “quan ja existeixen aplicacions que funcionen” i que no requereixen una gran despesa econòmica. Per exemplificar-ho, Godoy va recordar que actualment a l’ATI treballen amb Taxitronic, “que només val 70 euros” i funciona perfectament.

tracking