Educació
Clam perquè les xarxes socials i les plataformes en línia es posicionin en contra del frau acadèmic
GAIN demana a X, LinkedIn i Google que s'uneixin a la lluita
La Xarxa global d'integritat acadèmica (GAIN), que representa 40 organismes reguladors d'ensenyament superior d'arreu del món, entre els quals l'Agència de qualitat de l'ensenyament superior d'Andorra, fa una crida a les principals plataformes de xarxes socials i en línia perquè prenguin una posició contra el frau acadèmia. En una carta oberta, GAIN demana a aquestes plataformes, incloent-hi X, LinkedIn i Google, que s'uneixin a la lluita contra el frau acadèmic i prenguin mesures per aturar la publicitat de serveis de suplantació acadèmica.
La suplantació acadèmica consisteix en el fet que l'alumnat pagui a algú perquè faci treballs o exàmens en nom seu. Això afecta greument la integritat de l'educació de l'alumnat i les qualificacions que finalment rep. És frau acadèmic i compromet la credibilitat dels sistemes d'ensenyament superior arreu del món i la confiança de la societat en els professionals qualificats.
Els darrers anys han estat testimoni d'una proliferació en la promoció i comercialització de serveis de suplantació acadèmica a través de les plataformes digitals. Aquests serveis no només violen el principi d'integritat acadèmica, sinó que també priven l'alumnat d'una experiència d'aprenentatge autèntica i els deixa vulnerable a amenaces com el robatori d'identitat, el xantatge i problemes de salut mental.
Treballant juntament amb GAIN, i revisant i mantenint les seves directrius comunitàries, l'AQUA creu que les principals plataformes en línia poden reduir significativament la visibilitat i l'impacte del contingut nociu anunciat per empreses de redacció de treballs i serveis de suplantació acadèmica. Una associació entre GAIN i les influents plataformes en línia enviaria un missatge potent a nivell mundial sobre el valor dels assoliments acadèmics legítims i representaria un pas positiu cap a l'eliminació d'aquesta amenaça.