MILLORES A LA XARXA VIÀRIA

El govern espanyol licita la rotonda de Montferrer per 841.613 euros

Rotonda projectada pel govern espanyol a l'N-260

Rotonda projectada pel govern espanyol a l'N-260MTMS

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

La rotonda de l'N-260 a Montferrer avança amb la licitació de l'obra per un import de 841.613 euros, que ha aprovat avui el ministeri espanyol de Transports i Movilitat Sostenible per millorar "les condicions de seguretat existents en el tram, tant per a vehicles com per als vianants", informa el govern espanyol. La glorieta estarà situada en el quilòmetre 230,700 de la carretera, al pas per Montferrer, i es destaca que es tracta d'una intersecció "molt utilitzada per la presència de diferents nuclis de població". L'executiu veí detalla que és la confluència de trànsit del casc antic de Montferrer i l'urbanització del Balcó del Pirineu per l'est, núclis d'Aravell, Bellestar i Castellbó per l'oest, i altres instal·lacions com l'aeroport Andorra-la Seu.    

Inversió de 260 milions

L’Estat espanyol i el govern de Catalunya han acordat aquesta setmana un paquet d’inversions en infraestructures viàries en la comunitat veïna, sent un desemborsament important per a la carretera N-260, la qual s’estén al llarg dels Pirineus i és la porta d’accés a Andorra. Com el mateix nom de la via, la inversió total ascendirà fins a la mateixa xifra: els 260 milions d’euros. Això sí, és una inversió que es farà al llarg d’una dècada i que suposarà una partida de 26 milions d’euros a l’any.

Els treballs que volen fer des de l’ens governamental veí pivoten sobre tres grans eixos: en primer terme, la rehabilitació del ferm de les carreteres. El ferm és l’estructura destinada a rebre directament les càrregues del trànsit, tot garantint la seguretat i comoditat adient dels vehicles per suportar i distribuir el seu pes. En segon lloc, destaca la voluntat d’introduir més elements de connexió, ja que un dels puntals de l’Eix Pirinenc és l’accés essencial per a la mobilitat entre les valls i regions, inclòs el Principat. Les obres estaran especialment concentrades en els trams de la demarcació de Lleida. En tercer terme, la idea del ministeri espanyol és fer un millor condicionament de les estructures.

Malgrat tot això, encara és una incògnita quins seran els trams que rebran aquests elements de condicionament que es faran sobre les infraestructures, els quals no s’han concretat. Cal recordar que aquesta demanda és una reivindicació històrica de la zona i que ja va haver-hi un pacte fa dos anys entre els partits d’Esquerra Republicana de Catalunya –llavors a la Generalitat– i el PSC per donar solució. Ara, gairebé dos anys després, l’executiu espanyol avança unes millores de circulació, seguretat viària i connectivitat a les carreteres catalanes que ascendeix fins als 710 milions d’euros – un desemborsament que s’encarrilarà amb tres convenis amb Catalunya.

Els dos altres projectes consisteixen en la millora de la connectivitat entre dues artèries d’alta densitat de trànsit com són l’AP-2 l’AP-7, que tindrà un cost de 250 milions d’euros i la construcció del tram de sis quilòmetres de la Ronda Nord que haurà d’unir Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès a través del corredor de la B-40, i que en aquest cas està pressupostat en un total de 200 milions d’euros.

TREBALLS

1. Rehabilitació del ferm de les carreteres

Es vol rehabilitar i dotar de més comoditat per als usuaris el ferm de la carretera, l’estructura destinada a rebre directament les càrregues del trànsit.

2. Més seguretat dels elements de connexió

Un dels puntals de l’Eix Pirinenc és l’accés essencial per a la mobilitat entre les valls i regions del Pirineu, inclòs el Principat, les quals es volen reforçar.

3. Condicionar amb millores la infraestructura

Encara és una incògnita quins seran els elements de condicionament que es faran sobre les infraestructures, els quals no s’han concretat.

tracking