45 ANYS DE FIRA

Entreteniment pedagògic

L’estand de l’acord d’associació per la UE va atreure persones de totes les edats encuriosides per l’aposta per la tecnologia i la IA de la campanya.

El grup de joves que va participar en el ‘Kahoot’, ahir a la tarda.

El grup de joves que va participar en el ‘Kahoot’, ahir a la tarda.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Transversalitat i pedagogia. Aquesta és la idea conjunta que traspua de l’estand de l’acord d’associació per la Unió Europea a la Fira d’Andorra la Vella, la qual està revestida per una aposta clara per la tecnologia i la intel·ligència artificial per tal d’atreure persones de totes les edats. Al llarg del matí, alguns visitants van sentir curiositat per la triple oferta que es proposava des de la secretaria d’Estat que encapçala el negociador andorrà amb Europa, Landry Riba, omnipresent durant tot el dia.

L’element més rellevant i innovador és un cub que convida a la interacció i consta de dues cares. A la primera d’elles, el visitant se situa en un punt central que està marcat i la càmera dalt de la pantalla detecta, amb menys que més precisió, l’edat que es té. Un cop l’ha calculada, filtra una pregunta que considera que interessa a la persona segons aquest criteri i al visitant li surten tres caixes, les quals es descobreixen en passar la mà per damunt. “És interessant, però jo ja tinc una opinió formada”, comenta en Marc, un informàtic autònom que veu amb recel i temor les “facilitats” que tindran empreses “més grans” per instal·lar-se al país. No obstant això, llegeix atentament les opcions que li proporciona la pantalla i surt amb un somriure de l’estand. “Almenys m’ha fet més jove del que soc”, expressa rient.

L’altra cara del cub consta d’un faristol des del qual el visitant pot preguntar directament sobre qualsevol qüestió relacionada amb l’acord a un holograma, amb cos de dona i anomenada Meritxell –com no podia ser diferent. Prop de la Meritxell, un espai per atreure els més menuts: una mena de fotomaton obert on els infants i els no tan joves escullen una professió, es fan una fotografia i la IA els converteix instantàniament en professionals. Al primer infant que s’hi acosta, fascinat en un principi per la pantalla que llegeix l’edat, se’l condueix fins a l’espai amb el beneplàcit de la seva àvia. La criatura, només de dos anys, escull ser astronauta, fet que no sorprèn la padrina.

Durant el dia es van seguir les anades i vingudes de gent i la primera activitat preparada va ser a primera hora de la tarda, en què es va organitzar un Kahoot, un joc de preguntes i respostes en línia, en què molts joves –inclòs Landry Riba– van participar. “L’objectiu és que la gent estigui degudament informada sobre aquest projecte de futur per a Andorra perquè l’última enquesta d’AR+I demostrava que molta gent contestava que estava poc o gens assabentada del contingut”, va comentar als mitjans el cap de Govern, Xavier Espot. El lema de la campanya és Estem d’Acord.

tracking