ESCOLA ANDORRANA
Suport de mestres i pares a la retirada de l’iPad a l’espera de més informació
El SEP valora que el canvi de dispositiu pot millorar l’atenció i racionalitzar-ne l’ús
L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’Escola Andorrana (AMPAEA) i el Sindicat de l’Ensenyament Públic (SEP) resten a l’espera de tenir tots els detalls del pla pel bon ús de la tecnologia als centres educatius però la primera valoració és positiva perquè l’iPad se substitueixi per un ordinador propietat del centre i perquè s’aposti per fer un gir cap a un nou mètode més controlador de l’ús de la tecnologia. El secretari general del SEP, Sergi Esteves, va destacar que “no són les famílies que han d’assumir el cost [del dispositiu]”, que es busqui millorar l’atenció i racionalitzar-ne l’ús i que la competència digital entri als currículums per poder-la avaluar. Esteves va recordar que ja havien percebut les reticències dels docents amb les tauletes: “En una enquesta interna al gener va sortir que una majoria d’afiliats consideren que és una distracció i que en certs casos, si no s’usa bé, no és cap millora per al procés d’aprenentatge”. Però va ajornar una valoració més aprofundida a l’espera de la presentació que se n’ha de fer als centres i de conèixer tots els detalls de la implementació “sobretot per la part didàctica”.
“És positiu que les famílies no hagin d’assumir-ne el cost”
L’AMPAEA, al seu torn, demanarà tots els detalls en una reunió programada amb el ministeri la setmana que ve. Una de les primeres qüestions que els generen inquietud és com es traslladarà aquest treball a casa. Perquè malgrat que les famílies ja no hagin d’assumir la despesa de la tauleta, els alumnes sí que hauran de tenir a casa un dispositiu electrònic a l’abast (sigui tauleta, portàtil o ordinador de sobretaula) que els permeti accedir a la plataforma educativa i als aplicatius que necessitin pels deures. La gerent de l’entitat, Mireia Muñoz, va indicar que “a casa s’haurà de garantir que tinguin aquest accés” i que no es pot donar per suposat que totes les famílies tenen els recursos perquè s’han de contemplar casuístiques com ara aquelles que tenen més d’un fill que necessita de l’aparell per treballar. En tot cas, l’entitat valora que es faci aquesta reflexió i emfatitza que el més important és “educar en l’ús correcte de les noves tecnologies” perquè l’evidència és que estem immersos en l’era digital i que dominar-les és necessari.
“L’important és educar en l’ús correcte de les noves tecnologies”