MEDI AMBIENT
La campanya de productes menstruals s’ha finançat amb el reciclatge d’olis
La campanya La meva menstruació, la meva decisió, acció impulsada pel ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Ramaderia que va servir per a la distribució gratuïta d’una copa o unes calces menstruals a totes les dones d’entre 12 i 35 anys, s’ha pogut finançar gràcies al retorn econòmic del contracte de reciclatge d’olis vegetals, que en l’article 9 preveu un pagament al Govern de 90 euros per tona tractada.
D’acord amb aquest contracte, segons detalla el ministre de Medi Ambient, Guillem Casal, a través d’una resposta escrita a la consellera general socialdemòcrata Judith Casal, “el departament de Medi Ambient i Sostenibilitat pot reinvertir el retorn econòmic, a través de l’empresa concessionària, en accions destinades a la promoció del reciclatge i la prevenció de residus”.
A tancament del mes d’octubre es disposava d’un import de 93.114,50 euros que s’havia de reinvertir abans de la finalització del contracte i, per aquest motiu, “es va optar per destinar aquest import a una campanya enfocada a la prevenció de residus, concretament a la prevenció de residus de productes menstruals”, atès l’impacte que tenen sobre el medi ambient.