TREBALL
Andorra Telecom proposa prejubilacions a la plantilla
L’empresa oferirà als treballadors a partir de 55 anys que n’hagin acumulat almenys 15 a la companyia el retir avançat amb el 60% del sou
Andorra Telecom impulsarà un programa de prejubilacions el 2025 dirigit als treballadors a partir dels 55 anys. Les condicions del pla, segons ha pogut saber el Diari, s’han de comunicar encara formalment a la plantilla, però ja han transcendit requisits, com ara que només s’hi podran acollir els empleats que acumulin un bagatge d’almenys 15 anys a la companyia, que es garantirà un 60% del sou als treballadors i que l’empresa es farà càrrec de les cotitzacions a la Seguretat Social en el període fins al retir formal. Un pla del qual almenys ja hi ha una experiència prèvia i que té com a objectiu una contenció de la massa salarial. S’estan impulsant altres mesures en aquesta direcció, com ara amortitzar aquells llocs de treball que es desocupen i que no es consideren estratègics en una empresa tan lligada als canvis tecnològics i a la transformació que exigeixen.
Les dades més actualitzades del nombre de treballadors que la companyia ofereix en l’àrea de transparència del seu portal web fan referència a la mitjana de la plantilla de l’any 2023: 263 persones, de les quals un 63% homes i un 37% dones, i un organigrama dividit en el grup de suport a la gestió del negoci i el de TIC. Està per sobre el personal de l’àmbit lligat al vessant tecnològic, amb 146 empleats entre les diferents escales i graelles salarials (des de direcció fins a suport tècnic operatiu, un total de sis). L’altra grup engloba les tasques de gestió, administració o operativa comercial, amb set categories i els corresponents nivells de retribució. A la part superior de la piràmide hi ha la direcció general i la direcció general adjunta. Unes quaranta persones estarien en el grup que pot acollir-se al programa de prejubilació dissenyat.
Per al 2025, i segons consta al projecte de pressupost a tràmit al Consell General, la societat pública preveu una despesa de personal de pràcticament 16,8 milions d’euros, una xifra una mica superior a la que s’havia previst per a aquest exercici, concretament del 2%. La dada es desglossa en remuneracions de personal fix (13,38 milions), de personal eventual (189.420 euros), quotes de seguretat social (2,15 milions) i retribucions de caire social adreçades a la plantilla. Aquesta darrera partida preveu precisament 617.496 euros per a pensions de jubilació i aportacions al pla de pensions i prop de 392.000 euros més per a formació de la plantilla, beneficis socials o el cost de la medicina del treball. La companyia defensa a la presentació dels comptes que “la retenció i la captació de talent són cabdals per assegurar el desenvolupament de la companyia, i per aquest motiu l’organització anirà adaptant-se per fer front als reptes i consolidar una cultura empresarial conscient i responsable amb els objectius estratègics”.