EMPRESA
El Servei d'Atenció al Consumidor va gestionar un total de 1.710 reclamacions al 2024
Es tracta d'una xifra superior a les dels últims anys, concretament, l'augment respecte al 2023 és de 75 queixes
El servei d'Atenció al Consumidor va gestionar un total de 1.710 reclamacions el llarg del 2024. Es tracta d'una xifra superior a les dels últims anys. Concretament, l'augment respecte al 2023 és de 75 queixes. El 2022 es van gestionar 1.311 reclamacions, mentre que el 2023 van ser 1.635.
De les 1.710, 1.022 es van poder solucionar, tal com indiquen els informes del servei d'Atenció al Consumidor. Pel que fa a la resta, 478 van ser catalogades com a no procedents, 39 van quedar sense acord i 36 no van ser acceptades. De totes maneres, hi ha 135 queixes en tramitació encara. D'altra banda, el departament va executar tres propostes d'expedients sancionadors.
El sector que va rebre més demandes va ser el del comerç electrònic, amb 446. De fet, les queixes en aquest àmbit s'han enfilat considerablement des del 2022. Les dades es van triplicar del 2022 al 2023, passant de les 98 a les 291. La tendència va continuar a l'alça el darrer any, amb una pujada de 155 reclamacions.
Un altre sector a destacar és el de les estacions d'esquí. Les instal·lacions d'esports de neu van rebre 354 reclamacions el 2024. En aquest cas, però, disminueixen. El 2023 n'hi va haver gairebé 400, 399 per ser exactes. El 2022 les denúncies van ser de 352.
Pel que fa a les reclamacions per habitatge, el servei va rebre un total de 35 denúncies, una mica menys que les del 2023, que van ser 48. En transports se'n van registrar 131, 43 menys que el 2023 (174). Sobre restauració se'n van produir 37, una menys que l'any abans. Per qüestions bancàries se'n van catalogar 21, dos més que el 2023. Les queixes sobre serveis públics van ser de 19, cinc més que el 2023.
Els espanyols són els que més reclamacions van sol·licitar, amb 868 queixes. Els andorrans encapçalen la segona posició del rànquing amb 587 i França tanca el podi amb 148. En quarta posició hi ha els portuguesos, amb 33 reclamacions fetes. De fet, la majoria de les queixes realitzades tant sobre comerç electrònic com de les estacions d'esquí han estat fetes per persones de l'estranger.
El gener va ser el mes que més reclamacions es van imposar (322), mentre que el període que se'n van posar menys va ser el maig (74).