innovació i recerca

Turisme de la mà de National Geographic

Andorra Turisme renova el contracte amb la multinacional i amb Disney i allarguen l’acord

Budzaku, director d'Andorra Turisme, i Corso, fotògraf de National Geographic.@andorraworld

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La multinacional National Geographic treballa, un cop més, amb el Principat per a la millora de la convivència del turisme amb el medi ambient. El projecte que va presentar ahir al matí el ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, juntament amb el director d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, té la voluntat de millorar l’impacte del turisme en el medi ambient i les persones. La iniciativa ha estat fixada a una inversió de 500.000 euros i està vinculada a una estratègia política que busca l’equilibri entre el turisme i la naturalesa. “L’objectiu és potenciar el país i posar en valor la sostenibilitat i la preservació del medi ambient”, va declarar Torres.

National Geographic confeccionarà diferents peces audiovisuals que giraran al voltant d’històries inspiradores, anomenades bootcamps, incubadores d’idees i innovació, a través de les quals seran representades diverses persones del país que formin part d’algun àmbit o grup d’interès. “M’interessa el vincle entre l’individu i el territori”, va afirmar el fotògraf i col·laborador de National Geographic Javier Corso. A més, els equips comptaran amb persones estrangeres per diversificar i reconèixer la partida turística del projecte. La ciència, la cultura, la música o l’esport són alguns exemples dels camps que es tindran en compte. “Els equips seran mixtos per tenir la màxima representació”, va dir Corso. El projecte també comptarà amb sis grups formats per experts, incloent-hi científics, acadèmics i emprenedors. I va afegir que “són molt importants” els perfils que finalment confeccionaran els equips. L’objectiu principal és formular propostes i solucions de millora en la convivència entre la naturalesa i la societat. El fotògraf va indicar que actualment s’està duent a terme la selecció dels membres de cada equip amb el fotògraf i company de treball Xavier Verdaguer. Corso va confirmar que els resultats i els continguts creatius seran emesos a les plataformes digitals.

Nou espot publicitari

La iniciativa ha anat acompanyada de la col·laboració amb Walt Disney Espanya, que dona continuïtat a l’espot televisiu que es va llançar l’any passat sota l’eslògan Andorra, un destí de pel·lícula. El curt va ser premiat en la categoria d’imatge corporativa en turisme dels New York Festivals i en la categoria de vídeo promocional de turisme dels Telly Awards. El vídeo d’enguany persegueix i recorre els llocs més emblemàtics de les muntanyes del Principat, com ara el pont tibetà de Canillo o el mirador solar de Tristaina, a Ordino.

La campanya d’enguany compta amb dos anuncis amb una durada de 30 i 60 segons i dona resposta a un “nivell alt d’exigència en creativitat”, va confirmar el director de Partnerships de Disney Espanya, Casimiro Romero. L’estratègia segueix la línia d’Andorra com la combinació ideal entre la naturalesa i la família i d’entorn responsable.

CLAUS

1 La inversió serà d’uns 500.000 euros

El ministre de Turisme i Comerç, Jordi Torres, ha fixat la inversió en 500.000 euros, una xifra que equival al total de les dues col·laboracions.

2 És un projecte centrat en al creativitat

El director de Partnerships de Disney Espanya, Casimiro Romero, va recalcar “l’alt nivell d’exigència en creativitat” per dur a terme el projecte.

3 La difusió es farà pública als canals digitals

Tant el projecte de National Geographic com els espots televisius seran emesos als canals i mitjans digitals d’Andorra i de l’empresa.

tracking