Creat:

Actualitzat:

Una simple pel·lícula de Disney ha servit per posar en evidència, una vegada més, que l’estupidesa humana no té límits. Anem per parts: he vist la nova versió de La Bella i la Bèstia de la factoria Disney –en companyia de la meva filla de 14 anys, a qui li va entusias­mar–. I no va ser fins més tard que vaig caure que l’escena que ha generat més literatura de la pel·lícula, a més de ser censurada i prohibida, m’havia passat desapercebuda. Ni l’admiració de LeFou per Gastón, el mascle alfa caçador, ni les dècimes de segon del seu ball amb un personatge secundari de la dar­rera escena. Doncs, ves per on, de les dues hores llargues de la pel·lícula, això és el que ha generat enrenou d’est a oest i de nord a sud. Així, països com Rússia l’han qualificada per a majors de 16 anys. A altres com Kuwait i Malàisia les campanyes demanant respecte per la canalla estan a l’ordre del dia. Que Gastón sigui un masclista sense escrúpols, ple d’odi, mentider, covard i que la violència sigui modus de comportament i la seva única eina de diàleg no és greu. Que dispari per l’esquena al seu antagonista tampoc és motiu d’escàndol ni afecta i/o influeix negativament en l’educació de la mainada. Ni parlar-ne! El que és perillós de veritat és veure dos homes ballant –com si al mon real això no pas­ses!– Quantes danses tradicionals hi ha que només les ballen homes o dones? La violència, verbal, física, psicològica, no és el problema. Cine i televisió ens tenen acostumats, què dic acostumats, ens bombardegen constantment amb violència. Fictícia o real, quina diferència? De mariconades les justes! (i perdó per l’expressió).

tracking