Que en un país es vegin obres pels carrers és un bona senyal. A banda de millorar, o intentar fer-ho, les carreteres, carrers, vials, etcètera, també significa prosperitat, que hi ha capacitat per pagar les reformes, que genera llocs de treball, que dona vida a empreses, personal i al país en general. Ara mateix a Andorra tenim pràcticament totes les carreteres obertes amb els problemes que això comporta. Segons diuen, fins i tot no disposem de suficients efectius per realitzar tots els treballs, fet que motiva (també segons diuen) haver de subcontractar empreses o treballadors forans.
No és aquest el fet que més em preocupa, ja que es tracta d’un tema puntual i molts no es quedaran al país. El que em preocupa és que tot es faci de cop. Era realment necessari fer-ho tot alhora? Algú podia haver regulat les obres? Circular per Andorra és ara mateix un caos, per molt que ens diguin des de l’Agència de Mobilitat que el trànsit és normal. Efectivament, tenen raó, amb tantes obres al mateix temps és normal el trànsit que trobem acumulat en una sola via.
A tall d’exemple: la carretera es troba ara mateix oberta abans d’arribar a Sant Julià (pujant des de la frontera del riu Runer), a la mateixa entrada de Sant Julià (a l’altura de la carretera de Fontaneda), a l’avinguda d’Enclar, a l’avinguda Meritxell, a l’avinguda Carlemany, en carrers adjacents que podrien alleujar el trànsit... ( I ja no vaig més amunt.)
Si a tot plegat hi afegim obres en aparcaments i tancaments d’altres, per fer firetes i espectacles varis... millor deixar el cotxe a casa si és que es pot i anar en bicicleta si és que també es pot (tema que tampoc queda gaire clar).