Creat:

Actualitzat:

El projecte de desviació de Sant Julià de Lòria constava de 4 fases. Es va començar a construir per les fases 3 i 4 (no entraré a valorar el perquè) ara ja acabades, amb el túnel de la Tàpia que deixa els vehicles en direcció sud al bell mig del poble, a la desapareguda plaça Laurèdia. Les fases 1 i 2 són les que havien d’enllaçar en via directa la sortida del túnel fins al final de la vila, a la rotonda de Fontaneda. Ara s’ha licitat una part de la fase 1, que va des de la rotonda esmentada, on ja s’està treballant, fins a l’altura del carrer Isidre Valls. La fase 2, que és la que havia de descongestionar el trànsit, queda en l’oblit. En lloc de la fase 2 es farà un nyap, un pont que durà un altre cop els vehicles en sentit descendent a l’altra banda del riu. Algú em pot explicar qui va ser l’inventor d’aquest nyap? No hi havia diners per fer totes les fases previstes, però sí que hi ha diners per fer un nyap? Continuarem tenint tota la vida un tap a la sortida del túnel amb semàfor inclòs. No calia aquest invent. Eliminant les places d’aparcament a l’avinguda Francesc Cairat, fent un carril reversible (o fins i tot quatre carrils), fent un aparcament al càmping de l’Huguet, fent una passarel·la per a vianants per sobre del riu (en lloc d’un nou pont) ... ja n’hi havia prou. Evidentment, la desviació de punta a punta de la vila (més avall de la rotonda de Fontaneda) ja es troba obsoleta (ja es varen encarregar que així fos, tapant la possible sortida). Què diran ara tots aquells que es van oposar a la desviació total sense nyaps? Som un país especialitzat a fer nyaps i rotondes.

tracking