Creat:

Actualitzat:

Interessantíssima presentació, dimecres passat, en la primera jornada internacional d’empreses tecnològiques per al comerç. Cal felicitar tant Actua com la gent de Shopping Mile no només per la proposta, sinó per donar-nos l’oportunitat de descobrir les noves tendències a banda i banda de la frontera. Escoltar altres veus en francès -per variar- va ser força refrescant. Més enllà de les propostes de les empreses participants i de fer cinc cèntims de les tendències en el món del comerç no puc estar-me de fer un parell de reflexions absolutament personals. La primera, que és cert que la manera de consumir està canviant i que qui no s’hi posi bé quedarà enrere. Com també és cert que –més enllà de ginys estranys i aplicacions ultrasofisticades- el que compta és conèixer el client i donar-li el que espera. Les noves eines són això: eines. No una finalitat, sinó un mitjà que ha de servir per assolir uns determinats objectius en base amb una estratègia definida prèviament. Avui, les tendències globals ens diuen que l’èxit d’un comerç es podria traduir en el fet de convertir la botiga en un espai interactiu on et submergeixen en una experiència de compra brutal, on conviuen la saturació dels sentits amb olors estudiades, música a tota pastilla i llums estratègicament dissenyats que emmarquen finalment allò que no sabies que necessitaves però que ara ja no vols deixar de tenir. I, sobretot, l’opció de poder tancar la venda a través d’internet. No es pot donar marge a l’atzar. Avui és una experiència, demà serà una altra cosa. I caldrà estar atents. L’únic que no canvia és el canvi.

tracking