Quan surti publicat aquest escrit ja farà uns dies que va acabar la campanya de declaracions de l’IRPF. Haurà estat una campanya atípica degut a la pandèmia, però com que les xifres que es van declarar corresponien a l’any 2019 no s’haurà notat cap diferència a conseqüència de la pandèmia, que segurament afectarà les declaracions de l’any vinent. Però sí que ha estat atípica per la manera de realitzar les declaracions. En primer lloc un canvi de plataforma per fer les declaracions en plena campanya. A qui se li acut? Això es fa normalment fora de campanya amb temps suficient per realitzar proves. Amb molts problemes inicials per establir la connexió. “Es culpa de Govern”, ens deien. Com si el departament de Tributs i Fronteres no fos de Govern. Amb l’agreujant que totes les declaracions havien de ser telemàtiques a causa de la pandèmia. No em va semblar del tot malament. El que no vaig trobar gaire normal va ser que per fer-ho s’havia de passar igualment pel departament o per Tràmits per sol·licitar la connexió. En ple setembre (el darrer per declarar) varen continuar els problemes. L’enllaç no funcionava correctament amb totes les plataformes, tal com indicaven a la web. Usuaris que no funcionaven correctament o ja havien caducat... Tot això amb el problema afegit que no solen agafar mai el telèfon, així que has de desplaçar-te a un lloc on no volen que hi vagis. A més del retard a pagar les declaracions negatives, quan la llei deixa molt clar que s’ha de fer en tres mesos a comptar de la data de declaració. En definitiva, que no ens han ajudat gaire en aquesta campanya de l’IRPF. Espero que la següent sigui més tranquil·la.