Gran canvi d’imatge: a Naturlandia li han tret la ia per convertir-la en Naturland. És tot el que se’ls ha ocorregut a banda d’un nou logotip. Ah, i ho oblidava: la rebaixa d’un 20% del salari del director. Ens diuen que es tracta d’una campanya de rebranding: “Una imatge i orientació estratègica enfocada en un centre d’activitats outdoor lligat a valors de natura, del medi ambient i de les emocions.” Vaja, el mateix però sense bestioletes salvatges... Rebranding és un canvi de marca, un nou nom, símbol, disseny, una identitat diferenciada... es fa per enriquir el rendiment del negoci o quan la marca comença la seva etapa de desgast. El canvi de marca i el nou nom s’ha fet traient dues lletres, la identitat diferenciada traient els animals salvatges, enriquir el rendiment dubto molt que es pugui fer i l’etapa de desgast ja va començar amb la inauguració del parc. Res de nou, doncs, a banda del nou i flamant director, una mica de reducció d’altres despeses i una millor restauració. Això sí, s’evitarà la dissolució legal de la societat posant més diners per part del comú lauredià, que de fet pagarem tots, accionistes inclosos, amb els nostres impostos. No voler admetre el fracàs del parc significa generar cada cop mes endeutament. Tan sols ens queda esperar que la possible venda de la cota 2.000 (i si pogués ser també la cota 1.600, la cota 900 no està en venda de moment) sigui una realitat perquè algú altre es faci càrrec del desastre. Encara que dubto molt que algú amb dos dits de front tingui alguna intenció de comprar Naturland, que amb dues lletres de menys deu ser més barat.