Creat:

Actualitzat:

Són aquells que mesuren la velocitat dels vehicles, l’anuncien en un panell però no fan cap foto. I en molts dels casos funcionen, ja que la majoria aixequem el peu de l’accelerador. Val a dir que sempre n’hi ha alguns que no els respecten gaire i fins i tot juguen una mica amb les senyalitzacions. Per això els que fan la foto sense anunciar res, a banda del flaix molt visible (sobretot a la nit), han detectat de moment aquest any fins a 10.000 infraccions per excés de velocitat. Em sembla molt per als habitants que som a Andorra. Suposo que també compten les infraccions dels turistes que no es cobraran mai. Aquest, però, ja és un altre tema. No estaria del tot malament la col·locació també de semàfors intel·ligents que es posen en vermell si un vehicle supera la velocitat permesa (si et passes, et pares). Em molesta molt, però, que alguns d’aquests semàfors intel·ligents sempre estan en vermell, vagis a la velocitat que vagis, fet que motiva que alguns se saltin aquests semàfors. Per exemple, hi ha un semàfor situat a la població catalana de Belltall on ja pots anar a 50 quilòmetres per hora des de l’entrada del poble, que sempre t’has d’aturar quan hi arribes. O un altre a l’entrada sud de Sant Julià a l’avinguda Verge de Canòlich. El que m’agradaria saber és si aquests radars pedagògics detecten també les bicicletes o els patinets... De totes maneres, als ciclistes els sol suar la boina, fins i tot amb els semàfors... Sancionar moltes vegades és necessari, però si fem pedagogia penso que és molt millor. Si més no, a la llarga segur que funciona i tots aixecarem el peu.

tracking