La idea de posar un tramvia des de Sant Julià fins a Escaldes, per passar posteriorment a Encamp o la Massana, a pesar de les crítiques i les mofes rebudes, a mi no em sembla una idea tan absurda. No sé si al final de tot el cost d’aquesta infraestructura seria més elevat dels 170 milions fins a Escaldes o els 270 fins a la Massana i Encamp. Ja sabem que al final els costos sempre es disparen. Tampoc sé si ho podríem assumir, però veient el que hem gastat en altres infraestructures que no serveixen de gaire no em sembla tan dolenta la idea. Una altra cosa és el tram de Sant Julià a l’aeroport de la Seu, que ja no depèn tan sols de nosaltres. Tampoc estaria gens malament pensar en un bon aparcament gratuït a Sant Julià perquè els turistes hi deixessin els vehicles. Comparar com fan molts un tramvia amb el metro aeri resulta una mica absurd, són infraestructures molt diferents i l’espai que ocuparien, també. Tret d’alguna zona específica com, per exemple, la sortida de Sant Julià, un tramvia tindria una cabuda fàcil. El que potser no caldria són les 16 estacions previstes (cada 400 o 500 metres), caminar una miqueta tampoc no ens aniria gens malament. A banda que no sé quant es tardaria a fer tot el trajecte. El que sí que tinc molt clar és que l’actual xarxa viària es troba gairebé obsoleta i amb els anys ho serà del tot. I la solució no passa tan sols per acabar la desviació de Sant Julià o posar una circumval·lació a la Massana. La resta són vies úniques que quan tenen algun problema per obres o accidents col·lapsen tot el país. Fent més nyaps i rotondes vàries potser gastarem més que posant un tramvia.