Fonts del sindicat de funcionaris denuncien un desgavell que genera problemes de pagament de factures, a proveïdors de l’Administració central. Un responsable sindical ens afirma que només hi ha una sola persona que revisa i gestiona les factures i que cal contractar més personal... M’envaeix un sentiment d’incredulitat, vaja, que no m’ho crec! Entenc que hi deu haver un responsable, cap de servei, director o similar, que posteriorment aprova i/o signa el pagament en funció de l’encàrrec i seguidament, la interventora general, amb el seu equip, autoritza l’abonament de les factures dels béns i serveis als proveïdors, amb càrrec al pressupost. De moment, doncs, comptant amb els dits de la mà, ja em surten tres persones dedicades a aquest procés i no pas una de sola. Si es considera que un sol funcionari és insuficient com a receptor de les factures dels proveïdors, no em puc creure que en tot el ministeri de Finances no hi hagi suficients recursos humans per reforçar aquesta funció! El problema pot ser d’organització en les atribucions de les tasques, però mai serà per manca de personal. Tampoc es pot afirmar que el procés de digitalització documental sigui entretingut, ja que precisament, si s’implanta la digitalització és per salvar esculls, automatitzar tasques repetitives i eliminar errors redundants, guanyant temps i eficiència. Entenc que tot i que estem parlant de l’Administració Pública, els processos de gestió i d’abonament de factures només s’entenen executant-se amb criteris tècnics empresarials, respectant els tempos pactats i terminis reglamentaris.