La seca, la meca i...
Crisi
En situacions de crisi la comunicació és fonamental. Hi ha molts estudis de com ha de ser una comunicació efectiva en moments de crisis polítiques, empresarials... Per exemplificar-ne alguns punts, el que pot definir la diferència entre que sigui un fracàs o sortir de la situació amb èxit: la rapidesa, la veracitat i l’empatia. Donar una resposta als interrogants de forma coherent i àgil ajuda a tancar el cercle i evitar que es maximitzi el problema. La bona comunicació passa sempre per donar una resposta veraç, amb fets; mentir o intentar ocultar la notícia no és mai una bona solució. Cal ser clars i transparents i no caure en la temptació de l’engany i l’ocultisme, que sempre acaben jugant en contra. Si els ciutadans perceben que se’ls pot estar enganyant, la reputació caurà en picat i la crisi es farà més forta. Per tant, s’ha de comptar amb tota la informació per fer una estratègia de comunicació que destaqui els punts essencials, acompanyant-los del pla d’actuacions per solucionar el problema. Una figura clau serà el portaveu que s’esculli: la personalitat, credibilitat i bon llenguatge de la persona que serà la cara de la crisi ajudarà o empitjorarà la situació, motiu pel qual l’elecció ha de ser encertada. Altres factors clau són l’empatia amb el públic i la responsabilitat a l’hora d’assumir errors i buscar solucions efectives. Una crisi pot ser una oportunitat que impulsi l’empresa o projectes a majors èxits de futur.