Creat:

Actualitzat:

La motivació, diuen els experts en productivitat i gestió d’equips, és un dels factors que multiplica l’eficiència i l’eficàcia de qualsevol empresa i projecte. Aconseguir els objectius depèn tant del talent, les capacitats i el coneixement, com de l’esforç, la persistència, la força i la motivació. Per tant, el factor emocional, el que apel·la als sentiments bàsics, és el que, segons aquests entrenadors de l’excel·lència, és capaç de fer créixer de forma exponencial uns si i altres no. Tenir un bon líder al davant, capaç de treure el millor de cadascú i alhora de fer possible l’impossible, esdevé màgic i inspirador. En les organitzacions clàssiques, fetes a l’antiga, els comandaments acostumen a ser jeràrquics i els processos es limiten a obeir les ordres i complir amb les tasques encomanades en el temps previst. En les empreses més evolucionades, o en aquelles en què l’objectiu busca la diferenciació, l’especialització i la innovació, una cultura participativa, ordenada això sí, amb més flexibilitat i enfocada més a objectius que a organització de rutines, propicia la potenciació de la creativitat i la singularitat. Atraure i poder mantenir el talent que fa de la nostra organització una cosa única, i deixar que flueixi i poder-ho integrar en la cultura i els processos organitzatius i financers, però, no és fàcil. De fet, poques empreses ho aconsegueixen. Altres no ho tenen ni en el full.

tracking