Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Amb aquest propòsit no tan sols ha destinat un milió d’euros a subvencionar l’adquisició d’aquest tipus de turismes, sinó que desenvoluparà un marc legal propici. No és una tasca fàcil perquè l’evolució dels motors elèctrics i les bateries no han arribat encara a l’excel·lència, amb un sobrecost que pot arribar a ser fins a un cinquanta per cent respecte a un de combustible fòssil. No hi ha punts de recàrrega i la seva autonomia és limitada, així que fer viatges llargs comporta cert risc. Les carreteres no estan encara equipades perquè es normalitzi la circulació de turismes exclusivament elèctrics. Amb aquest escenari, els concessionaris són plenament conscients que és possible que l’ajuda a l’adquisició acabi sent gairebé testimonial, a excepció dels híbrids. Sabedors d’aquesta realitat, els venedors de cotxes volen que hi hagi un pla veritablement efectiu que ajudi el sector. La petició és legítima, però cal emmarcar la situació en la realitat del 2015. Govern no ha de subvencionar, per definició, cap sector econòmic a excepció que existeixi una situació de crisi màxima on les ajudes públiques incentivin l’adquisició. Aquest és l’exemple paradigmàtic del pla Engega, que va donar una empenta als concessionaris quan la crisi collava molt. Actualment no s’ha arribat a les xifres de vendes dels anys del boom, ni de bon tros, però s’ha evolucionat de forma positiva en les vendes. L’executiu tan sols es pot plantejar incentivar projectes que siguin d’interès general, com ara el suport a vehicles menys contaminants. I aquí s’emmarca tant el cotxe elèctric com donar suport al fet que els cotxes més antics siguin desballestats perquè tenen motors que pol·lueixen molt més que els actuals. És en aquesta línia del bé comú en què un executiu es pot plantejar l’establiment de subvencions. El problema fonamental dels concessionaris en aquests moments, però, és un altre: el finançament. Les entitats financeres encara no han aixecat el fre als crèdits i són especialment durs (o cars) els destinats al consum. Els concessionaris també han de tenir clar que aspirar en breu al retorn dels anys de 4.100 matriculacions és una quimera.

tracking