Lleis de cossos especials
Bé, de fet, desapareix per als nous efectius que s’incorporin a partir d’ara als dos cossos, ja que per als agents en actiu s’ha convertit en un dret adquirit. No tenia ni té sentit per les funcions pròpies dels cossos especials, que ja porten intrinseques unes particularitats que posen en qüestió que puguin dur a terme una mobilització de les característiques d’una vaga. De fet, la llei de bombers, una altra de les novetats que el ministeri prepara per a final de mes, ja no recollirà tampoc aquest complement, però si que establirà negre sobre blanc que els efectius del cos antiincendis no podran fer vaga. Els textos legislatius han de posar fi a d’altres disfuncions detectades al llarg dels anys en l’àmbit dels complements, com ara que es continuessin cobrant plusos per feines que ja no es feien. També es resoldran les deficiències en l’àmbit del règim sancionador. Deficiències que han quedat en evidència en un cas tan sonat com el de l’agent de policia que va ser imputat per blanqueig i posteriorment absolt per un defecte de forma, que continua processat per revelació de secrets, però al qual el Govern ha hagut de tornar a abonar el salari i, a més, li ha de pagar les mensualitats no abonades des del 2012. No es pot permetre que funcionaris que estan al servei de la llei no puguin ser castigats amb l’exemplaritat que pertoca si és que es prova que han actuat de manera irregular. És així un pas molt important que els nous textos solucionin aquestes deficiències, com també ho és que busquin una major eficiència en la part econòmica. Més qüestionable és que es plantegi la incorporació de vint policies més al llarg d’aquest 2016. El que primer s’hauria de plantejar el ministeri d’Interior són mesures alternatives a la contractació de nous agents perquè si no acaba fent la sensació que a la que hi ha aires de recuperació i més disponibilitat pressupostària s’acaba apostant per la sortida de sempre, oblidant optimització i eficiència.