Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Malgrat les expectatives creades, el cert és que l’interès de companyies aèries per operar ha quedat en això, en interès, sense arribar a materialitzar-se. Dotze mesos després d’assolir la categoria d’aeroport comercial l’operativa de més abast que ha vist la infraestructura és la programada per Viatges Regina l’estiu passat. Ni tan sols els vols sota demanda –un dels mercats on la infraestructura es preveia que podia tenir recorregut– sembla que estan donant els resultats esperats, ja que únicament hi ha una empresa d’aerotaxi operant, quan al seu dia es va parlar d’una desena d’interessades. Malgrat els anuncis de línies regulars que es van fer coincidint amb la reobertura de la infraestructura aeronàutica, era evident que calia tocar de peus a terra i que determinats projectes tenien poca consistència ateses les particularitats de l’equipament i també de la zona, amb grans aeroports a dues hores i escaig de distància. No obstant això, l’aeroport pot i ha de tenir una funcionalitat molt més important que la que ha tingut fins ara. I aquí és on hi juguen un paper fonamental les seves condicions tècniques. El sistema GPS, que garanteix condicions segures d’aterratge si hi ha mala visibilitat, és una necessitat perquè l’aeroport tingui molta més activitat que la que ha tingut fins ara. Ho va reiterar ahir el responsable de Viatges Regina. La infraestructura pot jugar un paper important a l’hivern, amb l’arribada d’esquiadors. Pot esdevenir una opció més per als majoristes de viatges que organitzen operatives de vols xàrter. Però no ho serà si no garanteix la seguretat de les operacions. El sistema GPS l’ha de validar el govern espanyol i l’aeroport –de titularitat catalana– ja ha fet la seva part dels deures, va assegurar ahir l’alcalde de la Seu d’Urgell. Sigui qui sigui el responsable, l’única conclusió és que disposar d’aquest sistema hauria d’arribar amb la màxima brevetat possible, com també garantir que la infraestructura disposi dels serveis addicionals que siguin necessaris. És l’única manera que l’aeroport Andorra-la Seu comenci a rodar de veritat i que demostri que té potencial com una via més d’arribada al Principat i a les comarques veïnes, perquè amb la categoria de comercial no n’hi ha prou.

tracking